افتتاح نخستین مرکز آموزشی هنرهای دیجیتال در عربستان

این مرکز نخستین آموزشگاه تخصصی هنرهای دیجیتال در جهان است

مرکز آموزشی آیندگان هنر دیریه در فضایی بیش از ۱۰ هزار مترمربع و در دل کویر ساخته می‌شود- Getty Images Via Canva

نخستین مرکز آموزش تخصصی هنرهای دیجیتال به‌زودی در عربستان سعودی افتتاح می‌شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان سعودی «اس‌پی‌ای» (SPA)، نخستین مرکز آموزش تخصصی هنرهای دیجیتال به نام آیندگان هنر دیریه (Diriyah Art Futures) به‌زودی در سرزمین پادشاهی عربستان سعودی آغاز به کار می‌کند.

اداره توسعه دروازه دیریه «دی‌جی‌دی‌ای» (DGDA) در حاشیه نمایشگاه بازار سفر عربی اعلام کرد که «نمایشگاه هنر آینده دیریه پروژه‌ای مشترک با وزارت فرهنگ این کشور است و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده به پایان برسد و نخستین شبکه جهانی هنر و نوآوری در زمینه هنرهای دیجیتال، هوش مصنوعی و فناوری‌های نوین را رقم بزند. همکاری دو نهاد توسعه دروازه دیریه و وزارت بازرگانی به توسعه یک موزه‌ الگو منجر می‌شود که برای پیوند با جهان پل‌هایی فرهنگی و ارتباطی خواهد زد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مرکز با یک شبکه گسترده برای تبادل ایده‌ها و تولید فعال، به‌عنوان بستری برای تشویق گفت‌وگو بین پژوهشگران، شرکت‌ها و صنایع، کارآفرینان، روشنفکران و کارفرمایان داخلی و خارجی عمل خواهد کرد.

مرکز آموزشی آیندگان هنر دیریه در فضایی بیش از ۱۰ هزار مترمربع در دل کویر و به‌عنوان موزه‌ای الگو برای هزاره سوم ساخته می‌شود و به تازه‌ترین فناوری‌های ساخت وسایل و ابزار موردنیاز هنرمندان نوظهور مجهز خواهد بود. علاوه بر همه این‌ها، این آموزشگاه بزرگ کتابخانه، فروشگاه و مرکزی به نام خانه هنرمندان را برای علاقه‌مندان فراهم می‌آورد. همچنین چندین هکاتون (رویدادی برای توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری) از جمله هکاتون فضای مجازی و هکاتون کتابخانه‌ها در کنار انواع سمینارها و فعالیت‌های مختلف با محوریت هنرهای دیجیتال، کاربردها و موضوع‌های پژوهشی بر پا می‌شود.

شایان ذکر است که ساخت این آموزشگاه در دیریه از سال ۲۰۲۰ آغاز شد و آماده‌سازی آن تا تاریخ مقرر برای افتتاح در سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت. این مرکز با برنامه‌های متنوع و اهداف آموزشی در زمینه هنر و فناوری‌های روز، نخستین مرکز تخصصی هنرهای دیجیتال در جهان است.

بیشتر از زندگی