آغاز اولین برنامه ویژه عربستان سعودی در حمایت از آموزش موسیقی

۲۰٪ از جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله سعودی اکنون صاحب یکی از انواع آلات موسیقی هستند

در ادامه تغییرات فرهنگی در عربستان سعودی و رواج برگزاری کنسرت‌های موسیقی و جشنواره‌های هنری، کمیسیون موسیقی عربستان سعودی اولین استراتژی این کشور درباره این فعالیت‌های هنری را اعلام کرد.

این استراتژی که بر پایه آموزش، تولید، عملکرد، ارائه و توزیع، حمایت و صدور مجوز و حقوق مالکیت آثار بنا شده، قرار است با بیش از ۶۰ طرح از رشد بخش موسیقی در حال شکوفایی در عربستان سعودی حمایت کند.

سرمایه‌گذاری روی استعدادها و زیرساخت‌های محلی، قرار است سهم اقتصادی یک‌درصدی در تولید ناخالص داخلی (به‌استثنای درآمدهای نفتی) داشته باشد. با زیرساخت‌های تازه تاسیس که شامل بیش از ۱۳۰ استودیو ضبط و امکانات تمرین در سراسر عربستان سعودی، ازجمله بزرگ‌ترین استودیوی ضبط صدا در جهان در ریاض، مقام‌های این کشور تلاش می‌کنند تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۵ هزار شغل در این بخش ایجاد کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تعاملی تازه با وزارت آموزش، آموزش موسیقی در مهدکودک‌ها و مدارس در عربستان سعودی گسترش خواهد یافت. علاوه بر این مجموعه‌ای از موسسات موسیقی جدید، از جمله مراکز موسیقی در ریاض، جده و الخبر، پاسخگوی تقاضای بی‌سابقه‌ برای آموزش موسیقی در سراسر عربستان سعودی خواهند بود.

این نیاز اخیرا با افزایش تعداد شهروندان سعودی که به دنبال یادگیری موسیقی هستند، بیشتر به چشم می‌آید. بر اساس تازه‌ترین برآوردها، ۲۰٪ از جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله عربستان سعودی اکنون صاحب یکی از انواع آلات موسیقی هستند.

محمد الملحم، رئیس کمیسیون موسیقی، درباره برنامه‌های کمیسیون برای این بخش به نشریه سعودی گازت گفت: «راه‌اندازی استراتژی موسیقی نشان‌دهنده آغاز یک دوره جدید هیجان‌انگیز برای بخش موسیقی عربستان سعودی است و ما خوشحالیم که می‌توانیم آن را با جهان به اشتراک بگذاریم.»

طرح‌هایی مانند اولین آکادمی مجازی آموزش الکترونیکی در جهان که از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی (VR) برای گسترش حضور و افق دید دانش‌آموزان در ۵۰ واحد مرتبط با موسیقی استفاده می‌کند یکی از همکاری‌های بخش خصوصی برای راه‌اندازی ۵۰ مرکز آموزشی در سراسر عربستان سعودی است.

بیشتر از جهان