مسابقات جهانی دو: مدال طلا برای کولمن و لایلز آمریکایی

این نخستین حضور نوآ لایلز در مسابقات جهانی دو و میدانی بود

از چپ به راست: کریستین کولمن، جاستین گتلین، مایکل راجرز و نوآ لایلز، ۶ اکتبر ۲۰۱۹- MUSTAFA ABUMUNES / AFP

تیم ۴ نفره ایالات متحده به رهبری کریستین کولمن روز یکشنبه در مسابقات جهانی دو و میدانی قهرمان دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی شد و با ثبت دومین زمان سریع در جهان با ۳۷.۱۰ ثانیه به قحطی ۱۲ ساله طلا در این رشته برای تیم آمریکا خاتمه داد.

کولمن، قهرمان دوی ۱۰۰ متر جهان، با شروعی بی‌نظیر آمریکاییان را پیشتاز سایر دوندگان قرار داد و نوآ لایلز، صاحب مدال طلای دو ۲۰۰ متر، دوی امدادی تیم را تکمیل کرد و با بالا نگاه داشتن دست‌هایش در هوا به نشان پیروزی از خط پایان گذشت در حالی که هم‌تیمی‌هایش پیچیده در پرچم ‌آمریکا و شادی‌کنان به استقبال او رفتند.

لایلز که اولین حضور خود در مسابقات جهانی دو و میدانی را با دو مدال طلا ترک خواهد کرد گفت: «همه ما انگیزه داشتیم کاری واقعا خارق‌العاده انجام دهیم که دادیم، همه ما خواهان آن بودیم».

او افزود: «همه می‌خواستیم پیست را تسخیر کرده و این پیست که در دست نسل‌های قبلی بود را وارد عرصه‌ای جدید کنیم. این احساس پیروزی را هیجان‌انگیزتر هم می‌کند چرا که همزمان با شکستن طلسم این پیست چیزی عالی اتفاق افتاد. [اشاره به شکست دوندگان ‌آمریکایی برای سال‌های متمادی در دو ۴ در ۱۰۰ متر امدادی] هر بار که نوبت به دوی امدادی تیم ایالات متحده می‌رسد اتفاقی جادویی رخ می‌دهد، به ناگاه انرژی فراوانی در شما ایجاد می‌شود تا دوباره به دور پیست بدوید».

با ناکامی نتانائیل میچل-بلیک در پیشی گرفتن از لایلز در دور پایانی، دوندگان بریتانیایی، مدافعان عنوان قهرمانی، با ۳۷.۳۶ ثانیه برنده مدال نقره و رکوردی دیگر برای اروپا شدند. دوندگان ژاپنی نیز با ۳۷.۴۳ ثانیه برندگان مدال برنز و رکوردی برای آسیا شدند.

همراه کولمن و لایلز، دو ستاره نوظهور آمریکایی در عرصه دو و میدانی جهان، نیز به سکو رفتند: دونده با سابقه، جاستین گیتلین که دو بار قهرمان جهان شده است و مایک راجرز ۳۴ ساله که تا کنون روی هیچ سکویی چه در مسابقات جهانی دو و میدانی و چه در بازی‌های المپیک نایستاده بود.

بعد از عملکرد نه چندان مطمئن تیم آمریکا در مسابقات مقدماتی که منجر به شکایت کانادا علیه ایالات متحده به خاطر عدم تعویض مناسب دوندگان شد، تیم چهارنفره دوندگان ‌آمریکایی پیش از رقابت نهایی با هم جلسه گرفتند تا مطمئن شوند در این مسابقه با هیچ وقفه‌ای مواجه نخواهند شد.

این تیم که قربانی تعویض‌ نامناسب بازیکنان و انداختن چوب امدادی در سال‌های قبل بود، این بار کاملا مقتدر و تمیز تعویض‌های خود را انجام داد تا با تلاشی صیقل‌یافته درست بعد از رکورد جهانی جاماییکا با ۳۶.۸۴ ثانیه، مدال طلا را برای آمریکا به ارمغان آورد. کولمن که او هم با دو مدال طلا به خانه خواهد رفت، گفت: «ما امروز صبح جلسه‌ای با هم داشتیم. فقط باید کنار هم می‌نشستیم و هر کس می‌بایست با تمرکز بر چیزهایی که نیاز دارند سهم خود را به بهترین نحو اجرا می‌کرد. درباره این صحبت کردیم که در مسابقات مقدماتی چه اشتباهاتی انجام شد و در فینال چگونه عملکرد بهتری خواهیم داشت».

کولمن افزود: «اگر ما این مکالمه را نداشتیم نمی‌توانستیم انتظار داشته باشیم روی پیست برویم و نتایجی غیر از آن را شاهد باشیم. بنابراین دقیقا درباره چیزهایی که نیاز بود انجام دهیم صحبت کردیم، همه کاملا شیرفهم شدیم و از پس مسابقه برآمدیم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© Reuters

بیشتر از ورزش