پیرترین فرد جهان؛ یک راهبه فرانسوی که از شکلات و شراب لذت می‌برد

خواهر آندره مسن‌ترین بازمانده از ابتلا به کووید-۱۹ در جهان نیز شناخته می‌شود

خواهر آندره در نزدیکی شهر تولون فرانسه زندگی می‌کند - foodandwine

بر اساس رکوردهای جهانی گینس، پس از مرگ کین تاناکای ۱۱۹ ساله ژاپنی که عنوان کهنسال‌ترین انسان زنده جهان را در اختیار داشت، راهبه ۱۱۸ ساله‌ای که در یک خانه سالمندان در جنوب فرانسه زندگی می‌کند، پیرترین فرد زنده جهان شد.

به گزارش سی‌ان‌ان و بر اساس بیانیه گینس، خواهر آندره علاوه بر اینکه پیرترین فرد زنده جهان است، پیرترین راهبه زنده دنیا و مسن‌ترین راهبه تاریخ هم به شمار می‌رود.

در این بیانیه آمده است که خواهر آندره روز ۱۱ فوریه ۱۹۰۴ با نام لوسیل راندون متولد شد و بیشتر عمر خود را وقف خدمات مذهبی کرد. او قبل از اینکه یک راهبه کاتولیک شود، در طول جنگ جهانی دوم از کودکان مراقبت می‌کرد و سپس ۲۸ سال از عمر خود را برای مراقبت از یتیمان و افراد مسن در بیمارستان‌ها صرف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خواهر آندره که در نزدیکی شهر تولون فرانسه زندگی می‌کند، به عنوان مسن‌ترین بازمانده از ابتلا به کووید-۱۹ در جهان نیز شناخته می‌شود. در بیانیه رکوردهای جهانی گینس آمده است که در آغاز سال ۲۰۲۱، جواب آزمایش کرونای او مثبت اعلام شد اما در عرض سه هفته و درست در روز تولد ۱۱۷ سالگی‌اش، به طور کامل بهبود یافت.

او روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای با یک شبکه تلویزیونی فرانسوی، درباره اینکه حالا پیرترین فرد زنده جهان است، گفت: «فکر می‌کنم در بهشت وضعیت بهتری داشته باشم، اما انگار خداوند هنوز مرا نمی‌خواهد.»

با این حال او از اینکه خانواده‌اش به قدر کافی به او رسیدگی و توجه می‌کنند، ابراز خوشحالی کرد.

بر اساس گزارش خانه سالمندانی که این راهبه ۱۱۸ ساله در آن زندگی می‌کند، خواهر آندره شکلات دوست دارد و هر روز یک گیلاس شراب می‌نوشد.

طبق توییت این خانه سالمندان، زمانی که خواهر آندره فرانسوی در اوایل سال جاری ۱۱۸ ساله شد، یادداشتی مبنی بر تبریک تولد از امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، دریافت کرد. مکرون هجدهمین رئیس‌جمهوری فرانسه است که او در زمان حیات خود می‌بیند. از زمان تولد این راهبه هم تاکنون ۱۰ پاپ مختلف ریاست کلیسای کاتولیک را بر عهده داشته‌اند.

عنوان پیرترین فرد جهان را نیز یک زن فرانسوی به نام خود ثبت کرده است. بر اساس بیانیه رکوردهای جهانی گینس، این فرد جین لوییز کالمان، متولد ۲۱ فوریه ۱۸۷۵ بود که ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز زندگی کرد.

بیشتر از جهان