فرمانده کل سپاه پاسداران بار دیگر تهدید به نابودی اسرائیل کرد

در مراسم حکومتی آخرین جمعه ماه رمضان، مقام‌های نظامی ایران موشک دوربرد «خیبر» را به نمایش گذاشتند

نشریه پولیتیکو روز پنج‌شنبه، به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت با توجه به تهدیدهای مستمر مقام‌های سپاه پاسداران، دولت آمریکا بسیار بعید است که نام سپاه پاسدارن را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کند  - AFP

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، بار دیگر موجودیت اسرائیل را تهدید کرد و گفت اسرائیل شرایط نابودی خودش را فراهم کرده است و این کشور به زودی از روی نقشه جهان حذف می‌شود.

خبرگزاری رویترز روز جمعه نهم اردیبهشت در گزارشی، به نقل از تلویزیون دولتی ایران، نوشت گروهی از شرکت‌کنندگان، در مراسم حکومتی آخرین جمعه ماه رمضان، پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند و شعارهایی علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند.

در مراسم حکومتی آخرین جمعه ماه رمضان در تهران، مقام‌های نظامی حکومت ایران موشک دوربرد «خیبر» را نیز به نمایش گذاشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، در بخش دیگری از صحبت‌های روز جمعه‌اش گفت: قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران، جوانان سراسر جهان را به آنچه او «جهاد علیه اسرائیل» توصیف کرد، دعوت می‌کرد. به گفته سلامی، پس از دعوت‌های قاسم سلیمانی، ارتش اسرائیل دیگر در هیچ جنگی پیروز نشد.

به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران، دستان فلسطینی‌ها هم دیگر همانند گذشته خالی نیست و آنها اکنون مسلح هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران، برای بار دیگر مقام‌های اسرائیلی را تهدید کرد که اگر علیه ایران، به تعبیر او «دست به کوچک‌ترین اقدامی» بزنند؛ شرایط نابودی خودشان را فراهم کرده‌اند.

به گفته سلامی، مقام‌های اسرائیلی تنها گمان می‌کنند که آمریکا برای آنها تکیه‌گاه محکمی است. به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران، آمریکا از «خانه عنکبوت» هم شکننده‌تر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تهدید‌ها و موضع‌گیری‌های تند مقام‌های نظامی ایران علیه اسرائیل و آمریکا در حالی تکرار می‌شود که طی سال‌های گذشته، ده‌ها بار مواضع نیروی‌های وابسته به سپاه پاسداران، مشخصا در سوریه، هدف حملات موشکی قرار گرفته است. در جریان این حملات، ده‌ها تن از نیروهای سپاه پاسداران و نیروی‌های شیعی وابسته به حکومت ایران، کشته و مجروح شده‌اند.

هرچند اسرائيل به طور رسمی، مسئولیت حمله‌های پرشمار سال‌های گذشته علیه سپاه پاسداران، یا حمله به مراکز اتمی ایران را بر عهده نگرفته است؛ اما به باور بسیاری از تحلیل‌گران، اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور پشت حملات سازمان‌یافته سال‌های گذشته علیه ایران قرار دارند.

ماه گذشته، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی به نقل از امیکام نورکین، فرمانده بازنشسته نیروی هوایی ارتش اسرائیل، نوشت طی پنج سال گذشته، اسرائيل بیش از ۴۰۰ حمله هوایی در سوریه و سایر کشورهای خاورمیانه علیه ایران و متحدانش انجام داده است.

نشریه پولیتیکو روز پنج‌شنبه در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت با توجه به تهدیدهای مستمر مقام‌های سپاه پاسداران علیه آمریکا، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در داخل کشور در موقعیتی قرار دارد که بسیار بعید است در این مرحله نام سپاه پاسدارن را از فهرست سازمان‌های تروریستی خارج کند. 

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» از سال ۲۰۱۹ در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار دارد. بسیاری از فرماندهان سپاه پاسداران نیز به طور جداگانه در فهرست تحریم‌های آمریکا و برخی دیگر از کشورهای هم‌پیمان با آمریکا قرار دارند.