ماری بنولیه فعال فرانسوی بار دیگر جنجال‌ساز شد

جی‌جی حدید این فعال فرانسوی را از روی صحنه نمایش مد پاریس بیرون انداخت

Instagram/Gigislight

ماری سن‌فیلتره، زن اهل فرانسه که ناخوانده به نمایش شَنل در هفته‌ مد پاریس رفته بود، کمدینی است که پیش از این به خاطر دیده شدن زیاد  ویدیوی‌اش با موضوع جنبش #من‌هم در فضای مجازی معروف شده بود.

این زن ۲۸ ساله که نام اصلی‌اش ماری بنولیه است روز سه‌شنبه توانست بی سر و صدا وارد نمایش شرکت فرانسوی شنل شود. اما جی‌جی حدید او را از صحنه بیرون انداخت و بدین ترتیب خبرساز شد.

 

بنولیه پیش از ساختن کانال یوتیوب‌اش از دانشگاه معتبر علوم سیاسی در پاریس (که دانشگاه سابق بسیاری از رئیس‌های جمهور فرانسه از جمله امانوئل مکرون بوده) فارغ‌التحصیل شده است و در کورس فلوران، یکی از معتبرترین دانشکده‌های هنرهای نمایشی در پاریس نمایش خوانده است.

اکنون ۲۲۸۰۰۰ نفر کانال‌ یوتیوب‌اش را دنبا می‌کنند و اولین ویدیوی‌اش را سه سال قبل بارگذاری کرده است.

 بنولیه در باب مسائل مختلفی ویدیوی طنزآمیز ساخته، از حزب راست‌گرای افراطی فرانسه گرفته تا جلیقه زردها و جنبش #من‌هم. یک بار ویدیوهای‌اش در مورد این جنبش در نوامبر ۲۰۱۷ در فضای مجازی همه‌بین شد و کاربران بیش از ۳۴۸۰۰۰ بار آن را تماشا کردند.

به هر حال نام «ماری سن‌فیلتره» که بنولیه بر خود گذاشته یعنی «ماری چتر [شونده در مراسم‌ها]» و این دقیقاً همان مهارتی است که باعث شده اخیراً در فضای مجازی در جهان تا این حد مشهور شود.

این کمدین که در سالن «تئاتر له فو دو لا رمپ» واقع در پاریس اجرا داشته و روز ۲۰ سپتامبر نیز دوباره اجرا خواهد داشت هفته‌  پیش ویدیویی منتشر کرد که در آن نا‌گهان وارد صحنه‌ نمایش مد شرکت فرانسوی اِتَم، تولیدکننده‌  لباس زیر و پوشاک، شد.

او به خبرگزاری لمپورتنت فرانسه گفت تصمیم گرفت با استفاده از این شگرد سعی کند همین کار را در نمایش شنل هم انجام دهد، چون برخی می‌گفتند مسئولان شرکت اِتَم خبر داشته‌اند او می‌خواهد چنین شوخی‌ای بکند، که اینطور نبوده است.

او گفت «حضور ناگهانی‌ام در نمایش اِتَم خیلی خوب پیش رفت. آن‌قدر آسان بود که بعضی فکر کردند با برنامه‌ی قبلی اجرا شده و من برای آن کار اجازه گرفته بودم. مگر ممکن است؟ خب من هم می‌خواستم این کار نشدنی را سر نمایش معتبرترین نام تجاری در جهان یعنی شنل اجرا کنم».

 

بنولیه نگفت دقیقاً چطور موفق به ورود مخفیانه به صحنه‌  نمایش شنل شد، اما به شوخی گفت ورود به این نمایش بدون دعوت‌نامه تقریباً مانند این بود که بخواهی از دیوار برلین رد شوی.

او گفت در مورد نحوه‌  ورود به این نمایش باید بگویم که باید یواش یواش پیش می‌رفتم تا کسی به من شک نکند.

بنولیه گفت ورود به صحنه‌های نمایش مد کار جالبی است چون انگار اهالی این صنعت زیادی خودشان را جدی می‌گیرند و او شوخی‌هایش را راهی برای تلطیف این فضا می‌داند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی