وقوع دو انفجار در مزار شریف دست‌کم ۹ کشته و ۱۳ زخمی به جا گذاشت

این انفجارها ماشین‌های مسافربری را هدف گرفت که بیشتر مسافرانش شیعیان بودند

منابعی به ایندیپندنت فارسی گفتند که دو انفجار پی‌درپی حوالی ساعت ۷ شب روز پنجشنبه ۸ اردیبهشت، در ناحیه دهم و ناحیه سوم شهر مزارشریف رخ داد. به گفته منابع، انفجار نخست هنگامی رخ داد که یک ماشین مسافربری در ایستگاه «علی چوپان» درنزدیک مدرسه سلطان غیاث‌الدین در ناحیه سوم مزارشریف تازه شروع به حرکت کرده بود. انفجار دوم لحظاتی پس از انفجار نخست هنگامی رخ داد که ماشین مسافربری دوم در ناحیه دهم مسافران را پیاده می کرد.

فرماندهی پلیس طالبان در مزارشریف، شمار قربانیان را ۹ تن و زخمی‌ها را ۱۳ تن اعلام کردند. این آمار اولیه است و احتمال افزایش شمار تلفات وجود دارد.

ساکنان مزارشریف گفتند که هر دو ماشین از ایستگاه محله «علی چوپان» حرکت می‌کردند و بیشتر این محله هزاره‌نشین‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این انفجارها ناشی از مین‌های کارگذاری‌شده در ماشین‌ها بودند. تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه‌ها را نپذیرفته است.

هفته گذشته انفجار در عبادتگاه «سه دکان» که مربوط به شیعیان است، در مزارشریف جان ۶۰ غیرنظامی را گرفت و ۱۰۰ زخمی برجا گذاشت. مسئولیت این حمله را شاخه خراسان داعش پذیرفت.

ولایت‌های کابل، مزارشریف، قندوز و تخار هفته گذشته شاهد حمله‌های مرگباری بودند و مهاجمان آموزشگاه‌ها و عبادتگاه‌ها در این ولایت‌ها را هدف حمله‌های مرگباری قرار دادند، در این حمله‌ها ۳۰۰ نفر جان باختند.

مسئولیت سه انفجار در آموزشگاه ممتاز و مدرسه عبدالرحمان شهید در غرب کابل را که هفته گذشته جان ۱۲۶ تن را گرفت، هیچ فرد یا گروهی نپذیرفته است.