حامیان قالیباف: مگر مردم خودشان در ترکیه خانه و لباس نمی‌خرند؟

در حالی که محمد باقر قالیباف در برابر سیل اتهاماتی که متوجه اوست سکوت کرده، حامیان حکومت به طرفداری از او پرداخته‌اند

حقیقت‌پور: افرادی به قالیباف انتقاد کنند که خودشان زخمی نباشند و برای فرزندانشان از خارج لباس نخریده باشند. برای کنسرت ابی همه این منتقدان نمی‌روند و پول خرج نمی‌کنند؟  - Photo:asrshahrvand

با گذشت یک هفته از ماجرایی که به «سیسمونی گیت» معروف شد، تلاش‌های حامیان محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، برای به حاشیه کشاندن و فراموشی این واقعه همچنان ناکام مانده است. با هر موجی از انتقاد که به راه می‌افتد، رسانه‌ها و شخصیت‌های سیاسی حامی قالیباف و مشاوران او می‌کوشند از او حمایت کنند تا او همچنان به سکوتش ادامه دهد.

روز گذشته ایندیپندنت‌فارسی در گزارشی، اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد نزدیکان قالیباف دو واحد آپارتمان یک‌خوابه را با پلاک‌‌های ۱۶۲ و ۱۶۱ در طبقه ۲۲ مجتمع ای (A)  اسکای‌لند خریده‌اند. امیررضا بحیرایی، داماد قالیباف، و محمد بحیرایی قرارداد پیش‌خرید آپارتمان را با شرکت فروشنده واحد مسکونی به مبلغ ۲۰ میلیون لیر ترکیه امضا کرده‌اند.

این قرارداد برای خرید دو واحد آپارتمان ۹۰ متری و ۶۵ متری یک‌خوابه مشرف به جنگل‌های بلگراد و تنگه بسفر، از زیباترین نماهای شهر استانبول، در محله ماسلاک است. 

خبرگزاری ایسنا در واکنش به این گزارش، به دفاع از قالیباف پرداخت. این خبرگزاری طی مطلبی که در آن از الیاس قالیباف با عنوان «فرزند خلف پدر» نام برده بود، نوشت که او «سفر خواهر و دامادشان به ترکیه را مخالف مشی و مرام پدرش» دانسته و ادعای همراه داشتن ۲۰ چمدان را رد کرده است. ایسنا همچنین مدعی است که این اتفاقات «رنگ و بوی تصفیه‌حساب سیاسی» می‌دهد و آن نام و امضاها را هرکسی می‌تواند جعل کند.

از سوی دیگر، سیدمحمود رضوی، مشاور قالیباف، نیز در واکنش به این گزارش در صفحه توییتر خود نوشت: «ادعای کذب رسانه‌ سعودی ابعاد جدیدی از پروژه امنیتی-سیاسی را رونمایی کرد! پیشنهاد می‌کنم این رسانه کذاب حتما اسناد قابل دفاع خود را به آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی برساند تا شاید ایشان در دادگاه برای کذبیات خود دفاعی داشته باشند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، نیز در توییتی با دفاع از قالیباف و متهم کردن مخالفان او درون نظام، نوشت: «دوم‌خردادی‌ها با ادعای آزادی و ‎حقوق بشر و سوم‌تیری‌ها با ادعای ‎عدالت و‎مبارزه با فساد، با وجه اشتراک مخالفت با ساختار ولایی نظام، دچار ‎فتنه و انحراف شدند و در پیمانی نانوشته، تخریب ولایت و نیروهای انقلابی و جهادی را مدنظر قرار داده‌اند. دیروز ‎حدادعادل و امروز ‎قالیباف، و فردا رکنی دیگر از نیروهای جهادی و انقلابی. آنچه مسلم است، آزادی، حقوق بشر، عدالت، حدادعادل و قالیباف بهانه است؛ نظام و نیروهای جهادی و انقلابی نشانه است. آنچه عیان است، همراهی دوم‌خردادی‌ها و سوم‌تیری‌ها با دشمنان قسم‌خورده نظام، با ‎جنگ ترکیبی دشمن و بی‌بصیرتی و ذوق‌زدگی غافلانه برخی نیروهای انقلاب نسبت به تخریب قالیباف است. به هوش باشیم بازیچه استکبار، چه دوم‌خردادی چه سوم‌تیری نشویم.»

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصول گرا، تیز تیغ انتقادش را به سمت مردم نشانه گرفت و از این گفت که وقتی مردم خودشان در ترکیه لباس و خانه می‌خرند و به کنسرت «ابی» می‌روند، نمی‌توانند به قالیباف انتقاد کنند.

حقیقت‌پور، مشاور سابق لاریجانی و حامی این روزهای قالیباف، در گفت‌وگو با «پایگاه خبری موج نو» گفت: «مگر فرزندان دیگران یا مردم عادی نمی‌روند لباس بخرند؟ این افرادی که چهار میلیارد دلار پول ایران را برده و در ترکیه خانه خریدند، مقامات جمهوری اسلامی‌‌اند یا مردم عادی؟ افرادی به آقای قالیباف انتقاد کنند که خودشان زخمی نباشند و برای فرزندانشان از خارج لباس نخریده باشند. مگر افرادی که برای کنسرت فلانی به آنتالیا می روند، خرید نمی‌کنند؟ برای کنسرت ابی همه این منتقدان نمی‌روند و پول خرج نمی‌کنند؟ مردمی باید انتقاد کنند که خودشان گرفتار این فعل بد نشده باشند.»

علی محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، هم به افشاگری‌ها واکنش نشان داد و با بیان آنکه «گاهی افشای فحشا یا فساد موجب ترویج آن می‌شود»، گفت: «باید مراقب بود تا بدون دلیل به آبروی افراد لطمه وارد نشود. به نظر من، بهترین کار در این موارد برای تشکیلاتی که ادعای عدالت‌خواهی و شفافیت دارد، این است که مواردی را که احساس می‌کند فساد و خلاف قانون است، به مراجع قضایی معرفی کند و اگر رسیدگی لازم نشد، سپس افشا کند. از سویی، این تشکیلات باید مبنای کار خود را مبارزه واقعی با فساد و پیگیری عدالت کند و عدالت‌خواهی، شفافیت، و مبارزه با فساد را برای همه به طور یکسان دنبال کند.»