تن‌هاگ روی نیمکت داغ

ماموریت بازسازی منچستریونایتد در فصل آینده برای مربی هلندی آژاکس

منچستریونایتد متعهد شد رقم دو میلیون یورویی فسخ قرارداد تن‌هاگ را بپردازد- REUTERS/Wolfgang Rattay

منچستریونایتد اعلام کرد که اریک تن‌هاگ سرمربی فصل آینده این تیم خواهد بود. قرارداد این مربی هلندی سه‌ساله است و او در پایان فصل جاری آژاکس را ترک می‌کند تا کارش را در تیم انگلیسی شروع کند.

تن‌هاگ چهار سال در آژاکس بود و در فصول ۱۹ – ۲۰۱۸ و ۲۱ – ۲۰۲۰ موفق شد دوگانه لیگ و جام حذفی هلند را ببرد. آژاکس هفته گذشته در فینال جام حذفی مغلوب آیندهوون شد، ولی در آستانه قهرمانی لیگ قرار دارد. آژاکس همچنین در سال ۲۰۱۹ با این مربی موفق شد به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد.

منچستریونایتد متعهد شد رقم دو میلیون یورویی فسخ قرارداد تن‌هاگ را بپردازد و شرط مهم مربی ۵۲ ساله هلندی برای پذیرش این پیشنهاد این بود که تصمیم نهایی در نقل و انتقال‌ها را به‌همراه مدیر اجرایی باشگاه در اختیار داشته باشد.

تن‌هاگ گفت: «افتخار بزرگی است که به‌ عنوان سرمربی منچستریونایتد انتخاب شدم و برای چالش پیش رو بسیار هیجان‌زده‌ام. تاریخ این باشگاه بزرگ را به‌ خوبی می‌شناسم و مصمم هستم تیمی بسازم که موفقیتی را که شایسته آن است به دست آورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تن‌هاگ ادامه داد: «ترک آژاکس پس از این سال‌های فوق‌العاده برایم دشوار است و به هواداران اطمینان می‌دهم که پیش از پیوستن به منچستریونایتد با تعهد و تمرکز کامل روی موفقیت در این فصل تلاش می‌کنم.»

فهرست پنج نفره نامزدهای منچستریونایتد شامل لوئیز انریکه، سرمربی اسپانیا، خولن لوپتگی، سرمربی سویا، توماس توخل، سرمربی چلسی و مائوریسیو پوچتینو سرمربی پاری‌سن‌ژرمن بود، ولی تن‌هاگ توانست به گزینه اصلی تبدیل شود. انریکه با گفتن اینکه تا پایان جام جهانی روی نیمکت اسپانیا می‌ماند از فهرست گزینه‌ها کنار رفت.

لوپتگی و پوچتینو در مصاحبه با جان مرتو، مدیر فوتبال و دارن فلچر، مدیر فنی یونایتد، شرکت کردند، ولی این تن‌هاگ بود که آن‌ها را بیش از دیگران تحت تاثیر قرار داد. تسلط مربی هلندی به انگلیسی برای باشگاه کاملا راضی‌کننده بود، چرا که عامل مهمی محسوب می‌شد. یونایتد همچنین به این نتیجه رسید که تن‌هاگ بیش از دیگران با هویت و استراتژی باشگاه همخوانی دارد و تحت تاثیر شور و اشتیاق او برای بازگرداندن تیم به بالاترین سطح قرار گرفت.

مرتو گفت: «اریک در چهار سال گذشته، در آژاکس خودش را به‌عنوان یکی از هیجان‌انگیزترین و موفق‌ترین مربیان اروپا مطرح کرده و توانسته است فوتبال جذاب و تهاجمی این تیم و تعهد به جوانان را احیا کند. در گفت‌وگو با اریک تحت تاثیر دورنمای بلند او برای بازگرداندن منچستریونایتد به سطحی که مورد انتظار ما است و اراده و انگیزه او قرار گرفتیم.»

تن‌هاگ برای فصل آینده باید تیم منچستریونایتد را کاملا بازسازی کند. به گزارش میرور، ممکن است تا ۱۲ بازیکن در پایان فصل از این تیم جدا ‌شوند و باشگاه برای نقل و انتقال‌ها بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون پوندی در نظر گرفته است.

بیشتر از فوتبال