آمریکایی‌ها از این پس می‌‌توانند «آزمایش تنفسی» کرونا بدهند

نتایج این «آزمایش تنفسی»، فقط ظرف سه دقیقه مشخص می‌شود

نتایج این «آزمایش تنفسی»، فقط در ظرف سه دقیقه و با بازدم در یک لوله آزمایشگاهی انجام می‌شود - REUTERS/Piroschka van de Wouw

سازمان غذا و دارو ایالات متحده، روز پنج‌شنبه ۲۵ فروردین، اعلام کرد که مجوز استفاده «اضطراری» آزمایشی را داده است که از طریق «تنفس» می‌تواند تشخیص دهد که آیا افراد به بیماری «کووید۱۹» مبتلا هستند یا خیر. این مجوز، به شرکت دارویی «اینسپکت‌ آی.آر سیستم» داده شده است.

به گفته سازمان غذا و دارو آمریکا، در مطالعه‌ای که بر روی ۲۴۰۹ نفر انجام شد؛ این آزمایش موفق شده است با ضریب دقت ۹۹/۳ درصد، «موارد منفی»، و با ضریب ۹۱/۲ درصد، «موارد مثبت»، را به درستی تشخیص دهد.

این آزمایش، بر روی چند سویه‌ متفاوت ویروس کرونا، از جمله اومیکرون، انجام شده و نتایج به دست آمده مشابه‌ بوده است. با این حال، سازمان غذا و دارو آمریکا، گفته است که «نتایج مثبت»، در نهایت باید از طریق «آزمایش مولکولی» نیز تایید شوند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته شرکت سازنده، نتایج این «آزمایش تنفسی»، فقط در ظرف سه دقیقه و با بازدم در یک لوله آزمایشگاهی مشخص می‌شود.

سازمان غذا و دارو آمریکا اعلام کرد که ابزار انجام این آزمایش، نیز به اندازه یک چمدان دستی است و می‌تواند در مطب‌ پزشکان، بیمارستان‌ها یا سایر مراکز درمانی و.. مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته یکی از مقام‌های سازمان غذا و دارو آمریکا، «آزمایش تنفسی» ویروس کرونا، نمونه دیگری از فن‌آوری‌های سریع است که در نهایت می‌‌تواند به موقعیت بهتر ما، در مقابله با «همه‌گیری» کرونا کمک کند.

از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا، تنها در ایالات متحده، بیش از ۸۰ میلیون نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که در میان آن‌ها، نزدیک به ۹۸۷ هزار نفر، جانشان را از دست دادند.

به باور کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی، تشخیص «سریع» و «مطمئن» موارد ابتلا، نقش تعیین‌کننده‌ایی در کنترل همه‌‌گیری‌ها دارد.

بیشتر از جهان