چرا بروکلین بکام و همسرش به آیین یهودیان ازدواج کردند؟

دیوید بکام اغلب به خاطر پدربزرگش خود را یهودی معرفی کرده است

این زوج یک کتوبه، نوعی گواهی ازدواج یهودی و همچنین یک قرارداد پیش از ازدواج را امضا کرده‌اند‌ـinstagram/nicolaannepeltzbeckham

دیوید بکام، فوتبالیست مشهور بریتانیایی، و ویکتوریا، همسر خواننده و طراح لباسش، در چند ماه گذشته درگیر آماده‌سازی مراسم ازدواج پسرشان بروکلین بودند. بعد از انتشار تصاویر این مراسم مشخص شد در چمدان داماد کیپای یهودی هم برای مراسم عقد گذاشته بودند.

وقتی گزارش‌ها درباره دعاخوانی دیوید بکام، ستاره سابق فوتبال، به زبان عبری در مراسم ازدواج پسرش با دختر نلسون پلتز، سرمایه‌دار میلیاردر، منتشر شد دیگر شکی نمانده بود که عروس و داماد به رسم یهودیان زیر سایه خوپا رفته و لیوان شیشه‌ای را به یاد فاجعه ویرانی اورشلیم شکسته‌اند و خطبه عقدشان را هم یک خاخام خواند.

آیا خانواده بکام یهودی‌اند؟

به گوش جوانان نسل هزاره شاید یهودی بودن بکام تازه بیاید اما ستاره سال‌های نه‌چندان دور فوتبال جهان و بریتانیا و همسرش ویکتوریا در دهه‌های گذشته بارها با دستبند قرمز کابالا دیده شدند و دیوید بکام هم بارها کیپا به سر گذاشته است.

بکام و پلتز هر دو میراث و رگ و ریشه‌های یهودی از طریق پدران خود دارند. اگرچه در سنت یهودی، مذهب از طریق مادر به اعضای نسل بعد منتقل می‌شود، در سال‌های گذشته، تعداد افرادی که تلاش می‌کنند با مراجعه به اجداد پدری خود پیوندشان را با یهودیت قوی کنند بیشتر شده است از جمله بروکلین بکام ۲۳ ساله که امیدوار است سرآشپز شود و پلتز ۲۷ ساله در ملک پالم بیچ پدر میلیاردر عروس نلسون پلتز ازدواج کردند.

 طبق گزارش‌ها، مراسم ساعت ۱۸ روز شنبه آغاز شد و دارای بسیاری از تزیینات و مناسک یک رویداد سنتی یهودی بود.

 یک خاخام بر اجرای مراسم نظارت داشت و دعای هفت برکت (Sheva Brachot، به زبان عبری خوانده شد. گفته می‌شود که خود دیوید بکام یکی از دعاهای سنتی را برای تازه عروس و داماد خوانده است.

 بروکلین همچنین یک شیشه را زیر سایبان عروسی یا خوپا شکست؛ یک سنت باستانی یهودی که اورشلیم را به‌عنوان مرکز ملت یهود یادآوری می‌کند.

 گفته می‌شود که این زوج یک کتوبه، نوعی گواهی ازدواج یهودی، و همچنین یک قرارداد پیش از ازدواج را امضا کرده‌اند.

 ثروت دیوید بکام و همسرش ویکتوریا، خواننده اسپایس گرلز که بعدها طراح مد شد، ۴۹۴ میلیون دلار برآورد می‌شود، در حالی‌ که گفته می‌شود نلسون پلتز ۱.۶ میلیارد دلار ثروت دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری‌ها، نیکول برای این مراسم یک لباس عروس از برند والنتینو پوشید و پیش از مراسم، دو بار به رم پرواز کرد تا با طراح پیرپائویو پیچیوی روی لباس کار کند. بروکلین هم همراه کت و شلوار تیره‌اش یک کیپا پوشیده بود.

سه خیمه بزرگ در محوطه عمارت ۱۰۳ میلیون دلاری پدر عروس برای ۳۰۰ مهمان برپا شد که در میان آن‌ها تنیسور سرنا ویلیامز، گوردون رمزی، سرآشپز تلویزیونی، و اوا لونگوریا، بازیگر، حضور داشتند.

دیوید بکام اغلب به خاطر پدربزرگ یهودی‌اش خود را یهودی معرفی کرده است.

او در زندگی‌نامه خود نوشت: «من احتمالا بیش از هر دین دیگری با یهودیت ارتباط داشته‌ام. زمانی که جوان‌تر بودم کلاه‌های سنتی یهودی می‌پوشیدم و همچنین با پدربزرگم به عروسی‌های یهودی می‌رفتم.»

 دیوید و ویکتوریا هر دو خالکوبی‌های عبری دارند که به‌مناسبت ششمین سالگرد ازدواجشان زدند و با این مضمون است: «من متعلق به معشوقم هستم و معشوقم مال من است»، عبارتی از شیر هشیریم (ترانه ترانه‌ها) کتاب مقدس.

 ویکتوریا همچنین عبارت عبری دیگری را روی مچ دست چپش خالکوبی کرده به این معنا «با هم برای همیشه تا ابد».

روزنامه انگلیسی کرونیکل یهودی گزارش داد که نیکولا نیز خالکوبی به زبان ییدیش دارد که نوشته است: «اول خانواده». گفته می‌شود اگرچه همسر نلسون، مدل سابق کلودیا هفنر، هرگز به یهودیت نگرویده، اما خود نلسون یک «یهودی مومن» است.

بیشتر از زندگی