حمله دوباره به مواضع جمهوری اسلامی ایران در سوریه

فرمانده نیروی قدس سپاه روز پنجشنبه گفت جمهوری اسلامی ایران از نیروهای ضد‌اسرائیلی پشتیبانی می‌کند

در این حمله‌ها سامانه‌های ضدهوایی و راداری و مرکز پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در حومه شهر دمشق هدف قرار گرفتند ‌ـSANA/AFP

شبکه خبری الحدث از حمله دوباره اسرائیل به مواضع ایران در سوریه خبر داد.

براساس این گزارش، در این حمله‌ها سامانه‌های ضدهوایی و راداری و مرکز پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در حومه شهر دمشق هدف قرار گرفتند. در حمله‌های موشکی اخیر هیچ‌کس کشته یا مجروح نشد اما خسارت‌های مالی در پی داشت.

این گزارش می‌افزاید اسرائیل روز پنجشنبه ۲۵ فروردین، چند نقطه در حومه غربی شهر دمشق را هدف حمله‌های موشکی خود قرار داد که مواضع جمهوری اسلامی ایران را نیز شامل می‌شد. این دومین حمله به اهداف ایران در سوریه در هفته اخیر بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز شنبه ۲۰ فروردین نیز خبرگزاری دولتی سوریه از حمله اسرائیل به مواضع این کشور در استان حماه خبر داده و اعلام کرده بود تعدادی از موشک‌ها منهدم شده‌اند.

در آن حمله نیز مرکز تحقیق و توسعه موشک‌های میان‌برد سپاه در سوریه هدف قرار گرفت. اسفند سال گذشته نیز در جریان حمله دیگری دو فرمانده سپاه کشته شدند.

با آنکه برخی از مقام‌های سابق اسرائیل به‌صراحت از انجام صدها عملیات علیه جمهوری اسلامی و نیروهای وابسته به آن سخن گفته‌اند، این کشور به‌ندرت مسئولیت این حمله‌ها را بر عهده گرفته است.

حمله روز پنجشنبه به مواضع ایران پس از آن انجام شد که اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس، با تکرار تهدیدهای پیشین از گروه‌های شبه‌نظامی ضد‌اسرائیلی دفاع کرد و به‌صراحت گفت: «نیروی قدس سپاه از هرکس که علیه اسرائیل مبارزه کند پشتیبانی می‌کنند.»