مادر ایلان ماسک از بایدن به‌دلیل «ناآگاهی» از دستاوردهای فضایی پسرش انتقاد کرد

به نظر می‌رسد دولت بایدن از توان موشکی ماسک کاملا باخبر است

می ماسک در توییتر گله کرد که کاخ سفید به اندازه کافی از ماسک به‌دلیل دستاوردهای فنی‌اش تعریف نکرده است‌ـ REUTERS/Henry Nicholls

مادر ایلان ماسک پیامی برای کاخ سفید دارد: به پسرم بیشتر توجه کن.

می ماسک در توییترــ جایی که ایلان یک لحظه از کانون توجه دور نبود و اخیرا به عضویت هیئت مدیره‌اش درآمد‌ــ گله کرد که کاخ سفید به اندازه کافی از ماسک به‌دلیل دستاوردهای فنی‌اش تعریف نکرده است.

او با انتشار عکسی از پرتاب موفقیت‌آمیز موشک اخیر شرکت اسپیس‌ایکس آقای ماسک، از جو بایدن و کامالا هریس به‌دلیل آنچه «بی‌اطلاعی کامل آن‌ها از پیشرفته‌ترین موشک‌ها و فضاپیماهای جهان» خواند به‌شدت انتقاد کرد.

این دستاورد چشمگیر را با جو بایدن و کامالا هریس که از پیشرفته‌ترین موشک‌ها و فضاپیماهای جهان بی‌اطلاع‌اند به اشتراک می‌گذارم.

می ماسک (mayemusk@) ۴ آوریل ۲۰۲۲

به نظر می‌رسد دولت بایدن از توان موشکی ماسک کاملا باخبر است، چنان‌که در قراردادهای ناسا برای ماموریت به ماه و ایستگاه فضایی بین‌المللی بیش از ۳ میلیارد دلار به اسپیس‌ اکس اعطا کرده است.

اما همچنان این مدیر عامل میلیاردر و رئیس‌جمهوری رابطه سردی دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ماسک در ماه مارس اظهار ناراحتی کرد که رئیس‌جمهوری در طول سخنرانی وضعیت کشور[در کنگره]، وقتی به سایر خودروسازان آمریکایی که روی خودروهای برقی سرمایه‌گذاری می‌کردند اشاره کرد، از تسلا حرفی نزد و به [شبکه تلویزیونی] سی‌ان‌بی‌سی گفت: «کسی سخنرانی وضعیت کشور را نگاه نمی‌کند.»

ماسک یک ماه قبل گفت که کاخ سفید «مخصوصا تسلا را پیوسته نادیده می‌گیرد و به‌دروغ به مردم می‌گوید جنرال موتورز پیشتاز صنعت خودروی برقی است، در حالی‌ که درواقع تسلا ظرف ۳ ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار خودروی برقی و جنرال موتورز ۲۶ دستگاه تولید کرد.»

ماسک در جای دیگری بایدن را با «عروسک جورابی خیس به‌شکل آدم» مقایسه کرد و از اینکه سیاست کاخ سفید را اتحادیه‌ها کنترل می‌کنند اظهار ناراحتی کرد. (از تسلا به‌دلیل شرایط کاری‌اش بارها شکایت کرده‌اند و ماسک از منتقدان سرسخت اتحادیه‌های خودروسازی است.)

کارمندان کاخ سفید به‌طور خصوصی، به خبرنگاران گفته‌اند که بایدن از ترس اینکه نکند ماسک حرف بحث‌برانگیزی بزند، یا به تصور آنکه او مخالف اتحادیه، پایگاه اصلی حمایت از رئیس‌جمهوری، است فاصله‌اش را با او حفظ کرده است.

رئیس‌جمهوری در ماه فوریه تسلا را تحسین کرد.

بایدن در یک سخنرانی گفت: «از سال ۲۰۲۱، شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعلام کرده‌اند که در مجموع بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار در تولید داخلی آمریکا سرمایه‌گذاری کردند. از شرکت‌های معتبری مثل جنرال موتورز و فورد که در حال ساخت خودروهای برقی جدیدند تا تسلا، بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروی برقی کشورمان، تا شرکت‌های نوآور جوان‌تری مثل ریوین که کامیون‌های برقی یا پروترا که اتوبوس‌های برقی می‌سازد.»  

© The Independent

بیشتر از جهان