مسافران زن در هتل‌ها مراقب «چشمی در» باشند

یک مسافر زن متوجه شد چشمی درِ اتاق هتلش، برای داشتن دید مستقیم ازبیرون به اتاق است 

مسافران زن  بیشتر احتمال دارد که قربانی چشم‌چرانی صاحب یا کارکنان هتل بشوند-getty images via canva

 یک زن پس از آنکه متوجه شد چشمی در اتاقش به دیگران اجازه می‌دهد به راحتی داخل اتاق او را ببینند، به دیگر مسافران مونث هشدار داد مراقب سوراخ‌های چشمی در اتاق هتل‌ها باشند. 

ارین وابنی، کاربر رسانه‌اجتماعی تیک تاک، در زمان اقامت در لاس وگاس متوجه شد که چشمی در اتاقش در هتل برعکس نصب شده و در نتیجه به جای اینکه عملکرد متعارف خود را داشته باشد و به او اجازه دهد ببیند چه کسی بیرون در ایستاده است، به کارکنان هتل و غریبه‌ها امکان می‌دهد به اتاق او دید مستقیم داشته باشند. 

به نظر می‌رسید ارین از این کشف نگران‌کننده غافلگیر نشده است. او گفت که این اتفاق در هتل‌هایی که در آن‌ها اقامت داشته، بسیار معمول بوده است!

او در توضیح ویدیو خود که بارها دیده شد، نوشت: «مسافرت کردن به عنوان یک زن چگونه است. همیشه سوراخ‌های چشمی -در اتاق- خود را بررسی کنید. مال من برعکس نصب شده بود تا هر کسی بتواند داخل اتاق مرا ببیند. دستکاری چشمی‌ها بسیار رایج است.»گویا مسافران زن  بیشتر احتمال دارد که قربانی چشم‌چرانی صاحب یا کارکنان هتل بشوند. 

این ویدیو که تاکنون ۲.۲ میلیون بازدید داشته است، ارین را نشان می‌دهد که به راهرو می‌آید و با دوربین روی سوراخ چشمی در اتاقش زوم می‌کند. از چشمی در، راهرو و همچنین بخشی از تخت‌خواب به وضوح دیده می‌شود؛ یعنی هرکس که از کنار در رد می‌شود، می‌تواند بدون اینکه او متوجه شود، داخل اتاق او را ببیند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یکی از دنبال‌کننده‌های او در نظری، به کنایه نوشت: «عالی! یک چیز دیگر که باید نگران آن بود.»

دیگری نوشت: «من یک فهرست کامل [از ویدیوهای تیک تاک]دارم به نام در هتل‌ها به دنبال چه چیزی بگردیم.»

دیگران نیز نکاتی از جمله برای پر کردن سوراخ چشمی با دستمال توالت یا پوشاندن آن با کاغذ یادداشت را به اشتراک گذاشتند که از دید زدن اتاق از بیرون جلوگیری می‌کند. 

@erinvabney What it’s like traveling as a woman. Always check your peepholes. Mine was installed backwards so anyone could see into my hotel room. It’s very common for peepholes to be tampered. #hotel #vegas #lasvegas #travel #traveltiktok #travelsafety #travelsafe #fyp #traveling ♬ original sound - Erinvabney

این ویدیو به دنبال موجی از ویدیوهای کاربران تیک تاک که نشان می‌دهند در آپارتمان‌های اجاره‌ای خود دوربین‌های مخفی پیدا کرده‌اند، منتشر شد. در ماه فوریه، بریتنی والش، ساکن تگزاس، ویدیویی منتشر کرد که نشان می‌داد دستگاهی چند سانتی‌متری به اندازه یک توپ پینگ‌پنگ در خانه‌ای که برای تعطیلات اجاره کرده بود، در دیوار کار گذاشته شده است. 

در سال‌های اخیر، داستان‌های بسیار در مورد کسانی که به تعطیلات رفته‌اند و در ملک اجاره‌ای دوربین‌ مخفی پیدا کرده‌اند، پرسش‌هایی را در مورد امنیت اقامت در خانه‌های غریبه مطرح کرد. پس از آنکه یک کاربر بریتانیایی تیک‌تاک خود را «هکر سابق» معرفی کرد و برای پیدا کردن دوربین‌های مخفی در خانه‌های «ایربی‌ان‌بی» نکاتی را در ویدیویی به اشتراک گذاشت، توجه همه بی‌درنگ جلب شد و این موضوع دوباره در کانون توجه قرار گرفت.

مارکوس هاچینز که امنیت سایبری درس می‌دهد، در ویدیویی که بیش از پنج میلیون بار دیده شد، توصیه می‌کند: «وقتی می‌خواهید دنبال هرگونه دستگاه ضبط (فیلم) باشید، چراغ‌قوه روشنی را دور اتاق بگردانید و به جاهای مشخصی که ممکن است دوربین در آن جاسازی شده باشد، توجه کنید.»

بیشتر از سفر