تک‌تیرانداز اوکراینی با لقب «بانوی مرگ» افسانه‌ای کیست؟

چارکل در ماه ژانویه از کار مرخصی  گرفت و وقتی روسیه در ۲۴ فوریه به کشورش حمله کرد، دوباره به ارتش پیوست

ارتش اوکراین عکس‌هایی با صورت نیمه‌پوشیده از چارکل منتشر کرده است تا هویتش پنهان بماند-Ukrainian Armed Forces

زن تک‌تیرانداز اوکراینی با اسم رمز «چارکل» (Charcoal - زغال) تبدیل به قهرمان ملی شده است و او را هم‌سنگ تک‌تیرانداز افسانه‌ای جنگ جهانی دوم موسوم به «بانوی مرگ» خوانده‌اند.

ارتش اوکراین عکس‌هایی با صورت نیمه‌پوشیده از چارکل منتشر کرده است تا هویتش پنهان بماند.

این تک‌تیرانداز زن (markswoman) که نامش فاش نشده است، در سال ۲۰۱۷ به ارتش اوکراین پیوست و در شرق این کشور علیه جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه جنگید.

این تک‌تیرانداز در ماه ژانویه از کار مرخصی  گرفت و سپس وقتی روسیه در ۲۴ فوریه به کشورش حمله کرد، دوباره به ارتش پیوست.

در پیامی که ارتش اوکراین منتشر کرد، «چارکل» قول داد نیروهای مسکو را به سزای اعمال‌شان برساند. او گفت: «باید همه را بیرون بیندازیم!»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «این‌ها انسان نیستند. حتی فاشیست‌ها هم به پستی این هیولاها نیستند. باید آن‌ها را شکست دهیم.» چارکل به جرگه پرافتخار تک‌تیراندازان زن متولد اوکراین می‌پیوندد که معروف‌ترین‌شان، لیودمیلا پاولیچنکو معروف به « بانوی مرگ»، طبق گزارش‌ها بیش از ۳۰۰  آلمانی را در جنگ جهانی دوم از پا درآورد.

پاولیچنکو قبل از زخمی شدن بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ، از شهرهای اودسا و سواستوپل در برابر نازی‌ها دفاع کرد. او سپس به ایالات متحده سفر کرد تا حمایت آمریکا را (به شرکت) در جنگ جلب کند. پاولیچنکو برای موفقیت‌هایش در میدان نبرد، نشان قهرمانی اتحاد جماهیر شوروی، بالاترین نشان نظامی اتحاد جماهیر شوروی را دریافت کرد.

چارکل که سبکی مانند پاولیچنکوی دوران جدید را دارد، تنها تک‌تیرانداز زنی نیست که در طول جنگ اوکراین مورد توجه قرار گرفته است. در اواخر ماه مارس، ارتش اوکراین ادعا کرد که ایرینا استاریکووا، جدایی‌طلب طرفدار روسیه را که گویا طی هشت سال گذشته ۴۰ اوکراینی را در منطقه دونباس به ضرب گلوله از پا در آورده است، دستگیر کرده است.

پیش از آن ‌که چارکل بر سر زبان‌ها بیفتد، نیروهای مسلح اوکراین کوشیده بودند با انتشار عکس سلفی با یک خلبان جنگی معروف به «شبح کی‌یف»، روحیه‌ها را بالا ببرند و ادعا کرده بودند که این خلبان در روزهای آغازین جنگ تعداد زیادی از هواپیماهای روسیه را سرنگون کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان