پوتین با عصاره شاخ گوزن حمام می‌کند

ظاهرا عصاره پانتوکرین باعث بهبودی سیستم قلبی عروقی می‌شود و پوست را جوان می‌کند

رئیس‌جمهوری روسیه با غوطه‌ور شدن در عصاره شاخ گوزن سعی می‌کند سلامتی خود را تقویت کند - menshealth

در گزارشی که می‌گوید ولادیمیر پوتین با همراهی یک متخصص سرطان ده‌ها بار به سفر رفته است، این نکته نیز آمده که رئیس‌جمهوری روسیه با غوطه‌ور شدن در عصاره شاخ گوزن سعی می‌کند سلامتی خود را تقویت کند.

بر اساس گزارش پروکت، خبرگزاری تحقیقی روسی، آقای پوتین در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای درگیر سلامتی خود شده است و با همراهی پزشکان بیمارستان بالینی مرکزی مسکو پیاپی به شهر تفریحی سوچی سفر می‌کند.

این بررسی با استناد به قراردادهای بین بیمارستان و هتل‌هایی که کارکنان آن در سوچی اقامت داشتند، ادعا می‌کند میانگین تعداد پزشکان همراه پوتین از ۵ نفر در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به ۹ نفر در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، یکی از پزشکانی که همیشه در کنار رئیس‌جمهوری روسیه حضور دارد، یوگنی سلیوانوف، جراح آنکولوژی است که ۳۵ بار به دیدار پوتین رفت و بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در مجموع ۱۶۶ روز را با او گذراند.

تنها دو پزشکی که گزارش شد زمان بیشتری را با پوتین گذرانده‌اند، دو اتولارینگولوژیست‌اند (متخصص گوش و حلق و بینی) که به گفته پروکت معمولا از اولین کسانی‌اند که بیماری‌های تیروئید و سرطان‌ها را تشخیص می‌دهند.

این نشریه با اشاره به دوره ۱۶ روزه قرنطینه‌ خودخواسته‌ای که آقای پوتین در سپتامبر گذشته پشت سر گذاشت و در انتخابات دوما رای خود را از راه دور به صندوق انداخت، به نقل از یک منبع گفت که در محافل پزشکی اعتقاد بر این است که آقای پوتین تحت یک روش پیچیده (درمانی) مربوط به‌نوعی بیماری تیروئید قرار گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروکت که به نام آگنتستوو نیز شناخته می‌شود، اولین پایگاه خبری روسی بود که مسکو در ژوئیه گذشته آن را «سازمان نامطلوب» معرفی کرد و تعدادی از روزنامه‌نگاران آن را نیز «عوامل خارجی» خواند.  

یک روزنامه‌نگار مدوزا -پایگاه خبری مستقل روسی که در آوریل گذشته «عامل خارجی» لقب گرفت و ماه گذشته وب‌سایت آن به دلیل گزارش جنگ اوکراین مسدود شد نیز در (تهیه) این گزارش مشارکت داشت- ادعا کرد آقای پوتین به دنبال درمان‌هایی با ماهیت‌های کمتر علمی نیز بوده است.

در گزارش‌ها آمده است که رئیس‌جمهوری روسیه با ایده حمام کردن در عصاره شاخ گوزن از طریق سرگئی شویگو، وزیر دفاع فعلی‌اش آشنا شد که در هفته‌های اخیر بعد از دوره‌ای که دور از انظار عمومی به سر می‌برد، موضوع شایعه‌هایی بود.  

اواسط دهه ۲۰۰۰ که آقای شویگو رئیس وزارت موقعیت‌های اضطراری بود، ظاهرا پوتین را به آلتای-همان‌جایی که گفته می‌شود عصاره‌‌ای که از شاخ گوزن قرمز ساکن آنجا ساخته می‌شود اثر درمانی دارد- برده است.

می‌گویند رئیس‌جمهوری روسیه بارها در وانی پر از این عصاره خوابیده است که باعث شده حمام عصاره شاخ گوزن در میان نخبگان روسی محبوب شود.

ظاهرا عصاره پانتوکرین باعث بهبودی سیستم قلبی عروقی می‌شود و پوست را جوان می‌کند، در عین حال ادعا شده است که «قدرت مردانه» را نیز افزایش می‌دهد.

با این حال پروکت گزارش داد که فعالان حقوق حیوانات روند بریدن شاخ زنده گوزن‌ها را -که در فصل بهار انجام می‌شود، وقتی که شاخ‌ها هنوز استخوانی نشده‌اند و همچنان پرخون‌اند - با درد ناشی از کشیدن ناخن انسان مقایسه می‌کنند.  

© The Independent

بیشتر از جهان