آمریکا یک فرد و چند شرکت ایرانی مرتبط با برنامه موشکی سپاه را تحریم کرد

این تحریم‌ها چند روز پس از حمله موشکی سپاه به اربیل و حملات حوثی‌ها به عربستان سعودی، اعلام شد

سپاه پاسداران پیشتر از سوی ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده و تحت تحریم قرار دارد-AFP

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز چهارشنبه یک فرد ایرانی و چند شرکت وابسته به او را به دلیل کمک به برنامه موشکی بالستیک جمهوری اسلامی تحت تحریم قرار داد.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، محمدعلی حسینی و شبکه‌ای از شرکت‌های او به فراهم آوردن پیشرانه و مواد مرتبط با آن در حمایت از برنامه موشکی ایران متهم هستند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا این فرد را به کمک به جهاد خودکفایی سپاه پاسداران، یکی از واحدهای سپاه که مسئول تحقیق و توسعه موشک‌های بالستیک است، متهم کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاه پاسداران پیشتر از سوی ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده و تحت تحریم قرار دارد.

شرکت جستار صنعت دلیجان، شرکت صنعتی عمرانی پارس بنای صدر، شرکت سایه‌بان سپهر دلیجان و شرکت سینا کامپوزیت دلیجان نیز امروز تحت تحریم قرار گرفتند.

اقدام امروز آمریکا چند روز پس از حمله موشکی سپاه به اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق و حملات اخیر حوثی‌های مورد حمایت تهران به امارات و عربستان، انجام می‌شود.

این در حالی است که درخواست ایران برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست تروریسم نیز به عنوان یکی از دلایل وقفه در مذاکرات احیای برجام در وین عنوان شده است.

به گفته معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم، با آن که دولت آمریکا خواهان احیای برجام است، اما از تحریم کسانی که از برنامه موشکی ایران حمایت می‌کنند، خودداری نخواهد کرد.