امیرعبداللهیان: ما مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم

وزیران امور خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران بر تقویت همکاری‌ها با وجود تحریم‌های غرب تاکید کردند

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به دیدار وزیران امور خارجه روسیه و جمهوری اسلامی در چین، اعلام کرد دو طرف در این دیدار بر تمایل خود به تداوم و تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها، با وجود تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورهای غربی علیه مسکو و تهران، تایید کردند.

به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در این بیانیه گفته شده است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی او در باره مسائل کلیدی منطقه‌ای و جهانی با تمرکز بر اوکراین و افغانستان تبادل نظر کردند، اما تمرکز گفت‌وگوی دو طرف بیشتر بر وضعیت مذاکرات احیای برجام بود.

دیدار وزیران امور خارجه روسیه و جمهوری اسلامی ایران در حاشیه کنفرانسی به میزبانی چین – متشکل از مقام‌های ارشد روسیه، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان به ریاست وانگ یی وزیر امور خارجه چین برای بررسی وضعیت وخیم امنیتی و انسانی در افغانستان – برگزار شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این دیدار از اینکه روابط حکومت ایران و فدراسیون روسیه در «مسیر خوب و درست خود» قرار دارد ابراز خرسندی کرد و گفت: «یک بار دیگر مایلم تأکید کنم که ما مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.»

به گزارش خبرگزاری روسی ریا نووستی، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد مسکو برای برداشتن گام‌های عملی در تلاش برای دور زدن تحریم‌های غرب با تهران همکاری می‌کند. مشخص نیست اظهارات لاوروف در مورد تحریم‌های غرب علیه روسیه است یا تهران، یا هر دو.

به دنبال حمله نظامی روسیه به اوکراین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا تحریم های گسترده‌ای را علیه روسیه اعمال کرده‌اند. این در حالی است که مذاکرات احیای برجام در مراحل آخر قرار دارد و به گفته طرفین توافق نزدیک است؛ توافقی که می‌تواند به لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران بینجامد.