تنیس میامی؛ آلکاراس ۱۸ ساله بازهم شگفتی‌ساز شد

آلکاراس در دور قبلی موفق شده بود مارین چیلیچ صاحب‌نام را از پیش رو بردارد

کارلوس آلکاراس، تنیس‌باز ۱۸ ساله اسپانیایی - Matthew Stockman/AFP

رقابت‌های تنیس مسترز هزار امتیازی میامی با صعود آلکاراس، تنیس‌باز ۱۸ ساله اسپانیایی، به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها همراه شد.

آلکاراس که در دور قبلی موفق شده بود مارین چیلیچ کروات و صاحب‌نام را از پیش رو بردارد، در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز استفانوس سیتسیپاس یونانی آماده و نفر پنجم تنیس جهان را در دو ست متوالی مغلوب کرد و به جمع هشت مدعی پایانی مسابقات راه یافت.

شگفتی در این مسابقه زمانی رقم خورد که این تنیس‌باز اسپانیایی که در ست اول، پنج بر دو در گیم‌ها عقب افتاده بود، با تلاش بسیار زیاد و بازگشت به جریان مسابقه، ۷-۵ پیروز شد و ست دوم را نیز با نتیجه ۳-۶ به نفع خود تمام کرد تا به دومین برد خود مقابل سیتسیپاس دست یابد.

آلکاراس در سال ۲۰۲۱ نیز در مسابقات پایان فصل و رقابت‌های آینده‌سازان تنیس که در میلان برگزار شد، توانست با غلبه بر سباستین کوردا از آمریکا به قهرمانی برسد و در سال ۲۰۲۲ نیز بازی‌های درخشانی به نمایش گذاشت. او که اکنون در رده شانزدهم تنیس‌بازان جهان قرار دارد، امیدوار است با راهیابی به دیدار نهایی، قهرمانی را از آن خود کند تا نامش در جمع ۱۰ تنیس‌باز برتر دنیا قرار گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بدون شک در پایان سال ۲۰۲۲ در بین ۱۰ نفر برتر دنیا قرار خواهد گرفت. با این حال رسیدن به دیدار نهایی مسابقات میامی کار بسیار دشواری است؛ چرا که در صورت رسیدن به نیمه‌نهایی، احتمالا باید مقابل مدودف قرار بگیرد.

در دیگر دیدارهای مهم برگزار شده، دنیل مدودف مرد شماره ۲ تنیس جهان و بخت نخست قهرمانی در این رقابت‌ها، موفق شد به‌آسانی و در دو ست متوالی، با نتایج ۷-۵ و ۶-۱ جنسون بروکسبی آمریکایی را شکست دهد و حالا باید به مصاف هوبرت هورکاچ لهستانی، مدافع عنوان قهرمانی، برود. مدودف در صورت پیروزی مقابل تنیس‌باز لهستانی و صعود به نیمه‌نهایی، دوباره به صدر فهرست تنیس‌بازان جهان باز خواهد گشت و جای جوکوویچ در این رتبه را خواهد گرفت.

شگفتی‌ها در رقابت‌های تنیس میامی کم نبودند و فرانسیسکو سروندولو از آرژانتین و نفر ۱۰۳ تنیس جهان هم که در دور قبلی مونفیس از فرانسه را از پیش رو برداشته بود، در مرحله یک‌هشتم نهایی موفق شد فرانسیس تیافو آمریکایی را دو بر یک مغلوب کند و در اولین حضورش در رقابت‌های تنیس مسترز، به جمع هشت تنیس‌باز پایانی راه یابد. سروندولو در یک‌چهارم نهایی، یک بازی سخت را مقابل یانیک سینر ایتالیایی برگزار خواهد کرد. 

بیشتر از تنيس