توافق دو کمپانی بزرگ برای یک تولید مشترک سینمایی

دیزنی و سونی بر سر ساخت قسمت جدید مرد عنکبوتی توافق کردند

Youtube

بعد از منازعه علنی پیشین که منجر به خروج «مرد عنکبوتی» از جهان سینمایی مارول شد، دیزنی و سونی بر سر یک فیلم دیگر از سری «مرد عنکبوتی» با حضور تام هلند توافق کردند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، این فیلم قرار است در تاریخ ۱۶ ژوییه ۲۰۲۱ راهی سینماها شود.

کوین فیج، رئیس استودیوی مارول، به این نشریه گفت: «بسیار خوشحالم که ماجراجویی‌های مرد عنکبوتی در جهان سینمایی مارول ادامه خواهد یافت و من و تمام کارمندان استودیوی مارول به شدت هیجان‌زده‌ایم که می‌توانیم به کار روی این داستان ادامه دهیم».

این خبر درست بعد از خبر قطع همکاری دیزنی، مالک استودیوی مارول، و سونی، مالک حقوق معنوی شخصیت مرد عنکبوتی، اعلام شد و آن را بی‌نتیجه کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

توافقی پیش از آن، به این دو شرکت اجازه داده بود تا مشترکا روی داستان کار کنند، و در نتیجه، «مرد عنکبوتی» به جهان سینمایی مارول راه یافته بود.

همکاری آنها منجر به تولید دو فیلم مرد عنکوبی با نقش‌آفرینی تام هلند شد: «مردعنکوبی: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷)، و «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (۲۰۱۹).

این توافق همچنین به تام هلند اجازه داد تا در دیگر فیلم‌های جهان سینمایی مارول حاضر شود؛ فیلم‌هایی مانند «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» و مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان».

علی‌رغم این همکاری موفقیت‌آمیز (هر دو فیلم مرد عنکبوتی به فروشی بی‌سابقه در سینماها دست یافتند)، نشریه ددلاین در ماه اوت گزارش داد که دیزنی و سونی بر سر امور مالی به توافق نرسیده‌اند، و آن رخداد، می‌توانست به معنای پایان نابه‌هنگام حضور مرد عنکبوتی (در جهان سینمایی مارول) باشد.

آن خبر بسیار نامنتظره بود، به‌ویژه که بعد از پخش «مردعنکبوتی: دور از خانه»، فیلمی که در سراسر جهان بیش از ۱ میلیارد دلار فروخته است، روایت فیلم به گونه‌ای تمام شد که انگار سرنوشت مرحله چهارم جهان سینمایی مارول (روایتی که در فیلم‌های «نبرد نامتناهی» و «انتقام‌جویان: بازی نهایی» پرداخته شد)، به شدت روی دوش مرد عنکبوتی خواهد بود.

بعضی از هواداران مارول، بعد از پخش این خبر خواستار بایکوت کردن سونی شدند.

در همین حین، تام هلند گفت که با بازی در نقش این ابرقهرمان، بهترین تجربه زندگی خود را داشته است و افزود، «که می‌داند در آینده چه روی خواهد داد؟»

فیج درباره توافق جدید، به هالیوود ریپورتر گفت: «مرد عنکبوتی نمادی قدرتمند و قهرمانی است که داستان‌ آن محبوب دل تمام افراد از همه سن و سالی در سراسر جهان است».

«او همچنین تنها قهرمانی است که بین جهان‌های سینمایی در سفر است، و از آنجا که سونی هم داستان‌های خود را از این شخصیت پرورش می‌دهد، هیچ کس نمی‌داند که باید منتظر چه شگفتی‌هایی در آینده باشیم».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فیلم