جو بایدن ولادیمیر پوتین را «قصاب» نامید

کرملین به این سخنان بایدن واکنش نشان داد

جو بایدن، رئيس جمهوری ایالات متحده، در دیدار با پناهندگان اوکراینی در ورشو، پایتخت لهستان، همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین، را «قصاب» خواند.

رئيس جمهوری ایالات متحده پس از دیداری رودررو با مقام‌های کی‌يف در لهستان در جریان بازدیدی از پناهندگان اوکراینی، در پاسخ به این پرسش که درباره پوتین چه فکر می‌کند، گفت: «او یک قصاب است.»

کرملین به این سخنان بایدن واکنش نشان داد. به گزارش خبرگزاری تاس، سخنگوی کرملین گفت این سخنان چشم‌انداز بهبود روابط میان روسیه و آمریکا را تاریک‌تر می‌کند.

در همین حال آندژی دودا، رئيس جمهوری لهستان،‌ گفت در جریان دیدار با رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از وی خواسته است که در صورت امکان، به سفارش‌های خرید نظامی این کشور شتاب داده شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس جمهوری لهستان افزود که این درخواست معطوف به خرید سامانه‌های موشکی پاتریوت، تانک‌های آبرامز، سامانه‌های راکت‌انداز، توپخانه‌ای با تحرک بالا، و هواپیماهای اف ۳۵ است.

پس از آن که روسیه اعلام کرد تمرکز نیروهای نظامی این کشور بر روی «آزادسازی» کامل مناطق جدایی‌خواه دنباس است، رئيس جمهوری آمریکا گفت از تغییر راهبرد روسیه در جنگ اوکراین مطمئن نیست.

رئیس جمهوری آمریکا به پرسشی درباره این که آیا روسیه راهبرد خود را تغییر داده است، پاسخ داد: «مطمئن نیستم.»

بر اساس گزارش‌ها، درگیری‌های نظامی در نقاط مختلف اوکراین ادامه دارد. اولکساندر پاولیوک، فرماندار منطقه کی‌یف، گفت ارتش روسیه شهر اسلاووتیچ در نزدیکی مرز بلاروس را به تصرف خود درآوردند. بیشتر کارکنان نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل که در روزهای آغازین جنگ به تصرف ارتش روسیه درآمد، در این شهر زندگی می‌کنند.

در همین حال وادیم بویچنکو، شهردار شهر ماریوپل در جنوب اوکراین، گفت اوضاع شهر همچنان بحرانی است و نبردهای خیابانی در مرکز شهر در جریان است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، روز شنبه، ۲۶ مارس، در سخنانی خطاب به فوروم دوحه قطر، ویرانی شهر ماریوپل را با ویرانی حلب در سوریه مقایسه کرد و گفت: «دارند شهرهای بندری ما را ویران می‌کنند.»
رئيس جمهوری اوکراین با هشدار نسبت به پیامدهای وخیم قطع صادرات غلات، افزود: «در غیاب صادرات اوکراین، کشورهای سراسر جهان آسیب می‌بینند.»
ولودیمیر زلنسکی خواستار افزایش تولید کشورهای صادرکننده انرژی شد تا روسیه نتواند از ثروت نفتی و گازی خود برای «باج‌گیری» از دیگر کشورها استفاده کند.

بیشتر از جهان