گرند پری روسیه؛ همیلتون می‌گوید مرسدس صدرنشین است

این راننده انگلیسی از هم‌تیمی خود والتری بوتاس جلو است

لوئیس همیلتون در گرند پری مجارستان، اوت 2019- Andrej ISAKOVIC / AFP

 

به گفته لوئیس همیلتون، پنج دوره قهرمان جهان، مرسدس بنز با به خدمت گرفتن بهترین رانندگان و خودرو سازان و صدرنشینی مقتدر فعلی، در ادامه فصل جاری مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول یک در صدر جدول باقی خواهد ماند.

راننده انگلیسی در آستانه مسابقات گرند پری (Grand Prix) روسیه با ۶۵ امتیاز از هم‌تیمی خود والتری بوتاس جلو است و کل تیم مرسدس بنز نیز از نزدیک‌ترین رقیب خود، فراری، ۱۳۳ امتیاز جلو است.

البته فراری برنده سه مسابقه قبلی بوده است و همچنین در رده‌بندی نیز سه رتبه متوالی صعود کرد. همیلتون و بوتاس نتوانستند در مسابقه دور قبل در سنگاپور، در زمان مورد نیاز از خط پایان بگذرند.

از سال ۲۰۱۴ مرسدس بنز برنده تمام مسابقات گرند پری روسیه بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همیلتون به خبرنگاران حاضر در سوچی در روز پنج‌شنبه گفت: «به نظرم در تمام شش مسابقه آینده کسی روی ما شرط نخواهد بست، ولی این بدان معنی نیست که ما نمی‌توانیم برنده شویم».

او که برنده مسابقه سال پیش در روسیه بود، افزود: «می‌دانیم که ماشین‌های فراری چقدر سریع هستند؛ در سه مسابقه قبلی ما پشت گیر افتادیم و نتوانستیم رد شویم. در حال حاضر باید بگویم که در طول سه مسابقه قبلی به نظرم ما از ۱۰۰ درصد ظرفیت‌های خود در آخر هفته استفاده نکردیم و این دقیقا کاری است که باید زین پس انجام دهیم؛ استفاده از بیشترین ظرفیت خویش. من می‌توانم از ماشین و از خودم بیشتر کار بکشم. در کل فصل جاری من هنوز یک دور بی‌نقص نزده‌ام. ماندن در صدر کار آسانی نیست و قابل درک است که با فراز و نشیب مواجه ‌شویم».

همیلتون از ۱۵ مسابقه گذشته خود ۸ تا را برده است، ولی از تعطیلات ماه اوت به این طرف هنوز برنده مسابقه‌ای نبوده است. تعطیلات اوت سال گذشته دقیقا وقتی بود که او دنده عوض کرد و روی دور درو کردن قهرمانی‌ها افتاد.

موقعیت فعلی همیلتون و بنز به ندرت توسط فراری یا ردبول تهدید می‌شود، چرا که چارلز لکلرک و مکس ورستاپن که از نظر امتیاز در رتبه سوم قرار دارند، ۹۶ امتیاز از راننده انگلیسی فاصله دارند.

ورستاپن تا به حال در فصل جاری دو بار برای تیم ردبول برنده قهرمانی شده است و لکلرک هم دقیقا همین نتیجه را در مسابقات سنگاپور برای فراری کسب کرد، در حالی که سباستین وتل برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ راننده اصلی مسابقه اول از دو مسابقه این سری از رقابت‌ها بود. 

مرسدس بنز تا کنون در پنج فصل گذشته دو بار برنده این عنوان بوده است و حتی اگر این بار بردن مسابقات سخت‌تر شده باشد، به نحوی بی‌سابقه برای ششمین‌بار متوالی پیش‌بینی می‌شود که این تیم برنده مسابقات روسیه شود.

دغدغه اصلی تیم قهرمان، فراری است، تیم رقیب، که قرار است ترکیب خود را برای سال ۲۰۲۰ حفظ کند و در سال آینده، بنز باید تمام تلاش خود را صرف شکست دادن این رقیب ایتالیایی خود کند. 

از زمان مسابقات وی۶ توربو هایبرید که از سال ۲۰۱۴ شروع شد، مرسدس بنز هرگز چهار مسابقه متوالی را نباخته است.

رویترز

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

 

© Reuters

بیشتر از ورزش