«بهترین فرودگاه جهان» هم جنگل دارد هم استخر پشت‌بامی

فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آسیای جنوب شرقی است و محیطی بی‌نظیر به مسافران خود ارائه می‌دهد

فرودگاه چانگی سنگاپور- 

ROSLAN RAHMAN / AFP

فرودگاه چانگی سنگاپور بار دیگر رتبه بهترین فرودگاه جهان را این بار در فهرست ۱۰ فرودگاه برتر وبسایت Money.co.uk به دست آورد.

این فرودگاه کانونی آسیای جنوب شرقی گذشته از امکانات فروشگاهی و غذاها و نوشیدنی‌هایی عالی که در آن عرضه می‌شود، به لطف برخورداری از جنگل بارانی، آبشارها، هزارتوهای آینه‌ای، سرسره لوله‌ای در فضای داخلی، و جکوزی و استخر پشت‌بامی دارای چشم‌اندازی به منظره برخاستن هواپیماها، معمولاً جزو محبوب‌ترین مبداء‌های پرواز است.

وبسایت مالی Money.co.uk برای در نظر گرفتن موارد کاربردی‌تر در رتبه‌بندی فرودگاه‌های جهان، «تاخیرها، هزینه‌های پارکینگ، مدت زمان انتقال، و موارد دیگر» را در نظر گرفته است.

فرودگاه چانگی با به دست آوردن امتیاز ۸.۳۲ از ۱۰ اول شد و وبسایت Money.co.uk می‌نویسد: « فرودگاه چانگی سنگاپور یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آسیای جنوب شرقی است و محیطی بی‌نظیر به مسافران خود ارائه می‌دهد. چانگی از لحاظ پرشماری فروشگاه‌ها در جایگاه دوم قرار دارد (۲۲۴ فروشگاه) و هزینه پارکینگ آن مبلغ ناچیز ۱۹.۱۴ پوند برای یک هفته است.

فرودگاه هانیدای توکیو نیز بابت جذابیت‌هایی، ازجمله پروازهای سروقت، با کسب امتیاز ۸.۰۳ در جایگاه دوم قرار گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرودگاه بین‌المللی بنیتو خوارز مکزیکوسیتی (شلوغ‌ترین فرودگاه آمریکای لاتین) با کسب امتیاز ۷.۴ از ۱۰ در جایگاه سوم قرار گرفت.

به نوشته وبسایت Money.co.uk «هرچند فرودگاه مکزیکوسیتی در بعضی بخش‌ها امتیاز پایینی داشت، اما این فرودگاه ۲۲۶ فروشگاه دارد و نیز فاصله آن از مرکز شهر فقط هفت دقیقه است.»

طبق یافته‌های این بررسی، فرودگاه هانیدای توکیو کم‌ترین تاخیرهای پروازی را داشته است (بر مبنای ۱۵ دقیقه تاخیر از برنامه پرواز) در حالی که سالانه به بیش ۸۵ میلیون مسافر خدمات می‌دهد.

در ضمن در این گزارش فهرستی متشکل از ۱۴ فرودگاه تهیه شده است، ازجمله فرودگاه‌های هیترو، گتویک، اوهیر شیکاگو و کینگزفورد-اسمیت، که برای جابه‌جایی مسافر هزینه دریافت نمی‌کنند.

طبق این بررسی، فرودگاه اینچئون سئول در کره جنوبی نیز با ۲۶۴ رستوران، بیش‌ترین خدمات ارائه غذا و نوشیدنی را دارد.

۱۰ فرودگاه برتر جهان

۱- چانگی سنگاپور

۲- هانیدای توکیو

۳- بنیتو خوارز مکزیکو

۴- فرودگاه بین‌المللی آتلانتا هارتسفیلد-جکسون

۵- فرودگاه فرانکفورت

۶- شارلوت داگلاس، کارولینای شمالی

۷- فرودگاه بین‌المللی اورلاند

۸- فرودگاه بین‌المللی دالاس/فورت وورث

۹- فرودگاه بین‌المللی میامی

۱۰- فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

© The Independent

بیشتر از جهان