ویلیام و کیت عازم کارائیب می‌شوند

این نخستین سفر خارجی مشترک دوک و دوشس کمبریج از زمان همه‌گیری کووید-۱۹ است

این زوج خانواده سلطنتی قرار است از جامائیکا و باهاما دیدن کنند- Chris Jackson / POOL / AFP

دوک و دوشس کمبریج در اولین سفر مشترک خارجی خود از زمان شروع همه‌گیری کرونا، عازم سفر یک هفته‌ای به کارائیب می‌شوند.

به گزارش بی‌بی‌سی، این سفر به مناسبت جشن‌های پلاتینیوم است که جشن‌های بزرگی به مناسبت ۷۰ سال سلطنت ملکه است.

این اولین سفر رسمی این زوج جوان از زمان سفر آن‌ها به ایرلند در مارس ۲۰۲۰ خواهد بود، تاریخی که پس از آن، کووید-۱۹ سفرهای بین‌المللی را متوقف کرد.

این زوج خانواده سلطنتی همچنین قرار است از جامائیکا و باهاما دیدن کنند. با این حال، برخی از مراسم طی سفر با حضور آن‌ها که پیش از این برنامه‌ریزی شده بود، از این سفر حذف شده است، از جمله بازدید از یک مزرعه کاکائو در دامنه کوه‌های مایا.

یک رسانه محلی درباره لغو این بازدید اعلام کرد: «علت انجام نشدن این بازدید اختلاف بین ساکنان روستای ایندین کریک و موسسه خیریه‌ای است که شاهزاده ویلیام حامی آن است. اختلاف این دو طرف بر سر زمین‌های متعلق به سازمان حفاظت از محیط زیست است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین گزارش شده است که نگرانی‌هایی در مورد محل فرود هلیکوپتر وجود داشت و ساکنان آن منطقه گفتند که در مورد مکان فرود که یک زمین فوتبال محلی است، با آن‌ها مشورت نشده است.

سخنگوی کاخ کنزینگتون درباره برنامه‌های تدارک ‌دیده شده گفت: «به دلیل برخی مسائل حساس اجتماعی در ایندین کریک، بازدید دوک و دوشس کمبریج به مکان دیگری منتقل شده است و جزئیات بیشتر در زمان مناسب ارائه خواهد شد.»

ویلیام و کیت قرار است بعدازظهر شنبه به وقت محلی به بلیز برسند. این مسافرت به‌ویژه برای شاهزاده ویلیام جذاب است، زیرا او در سال ۲۰۰۰ در این منطقه همراه با گارد ولز آموزش دید.

این دو عضو خانواده سلطنتی همچنین در طول این سفر در یک مسابقه قایقرانی در باهاما شرکت می‌کنند و با میراث موسیقی، فرهنگی، و ورزشی این منطقه بیشتر از گذشته آشنا می‌شوند.

باهاما سال‌ها مستعمره بریتانیا بود تا این که در سال ۱۹۷۳ به استقلال رسید. از آن پس عضوی از اتحادیه کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا شد و ملکه بریتانیا، رئیس دولت باهاما نیز به‌‌شمار می‌آید.

بیشتر از جهان