ملکه بریتانیا مسئولیت حمایت از تئاتر ملی را به عروسش واگذار کرد

ملکه الیزابت دوم آخرین بار در سال ۲۰۱۳ همراه با دوک ادینبورگ از تئاتر ملی دیدار کرد

ملکه در جریان جشن‌های رسمی هفتادمین سال سلطنتش گفت که این «خواست صمیمانه» او است که وقتی چارلز به پادشاهی می‌رسد، کامیلا ملکه او شود- Oli SCARFF / POOL / AFP

تایید شده که ملکه انگلستان، دوشس کورنوال را در مقام حامی سلطنتی تئاتر ملی بریتانیا که پیش‌تر متعلق به مگان مارکل بود، قرار داده است. این نخستین مقام سرپرسی سلطنتی از رشته وظایف مشابه مگان مارکل است که به دیگری واگذار می‌شود. 

این موقعیت معتبر سلطنتی به دنبال اعلامیه دوشس ساسکس و همسرش شاهزاده هری در سال ۲۰۲۰ مبنی بر این‌که از جایگاه خود با ‌عنوان «اعضای ارشد» خاندان سلطنتی کناره‌گیری می‌کنند و برای استقلال مالی کار خواهند کرد، از او گرفته شد. 

این حرکت نشانه دیگری از اعتقاد ملکه به عروسش که در جریان جشن‌های هفتادمین سالگرد سلطنت ملکه در ماه فوریه او را در جایگاه ملکه آینده انگلستان تایید کرد، تعبیر شده است.

ملکه در جریان جشن‌های رسمی هفتادمین سال سلطنتش گفت که این «خواست صمیمانه» او است که وقتی چارلز به پادشاهی می‌رسد، کامیلا ملکه او شود.

تئاتر ملی بریتانیا گفت خوشحال است که دوشس، یکی از حامیان دیرینه هنر، این نقش را دریافت کرده است و او را یک طرفدار فداکار تئاتر، قهرمان ادبیات و نمایش می‌داند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روفوس نوریس، کارگردان و یکی از مدیران عامل تئاتر ملی گفت: «این برای تئاتر ملی یک افتخار است که به دوشس کورنوال در مقام حامی سلطنتی تئاتر ملی خوشامد بگوید.

«دوشس در اعتقاد ما مبنی بر این‌که تئاتر از بسیاری جهات رونق‌بخش زندگی ما است و همگان بدون ‌توجه به اینکه در کدام نقطه از جهان قرار دارند، باید به هنر و خلاقیت دسترسی داشته باشند، شریک است.

«دوشس در طول همه‌گیری [کرونا] از صنعت ما حمایت بسیاری کرد و من از همکاری با والاحضرت برای سال‌هایی طولانی استقبال می‌کنم.

«همچنین می‌خواهم مراتب سپاس خود را به علیاحضرت ملکه برای حمایت‌های بی‌وقفه و کمک به تئاتر ملی ابراز کنم.»

در این میان، شاهزاده هری اذعان داشت از بابت تصمیم مادربزرگش مبنی بر لغو کلیه القاب و وظایف او در جایگاه حامی سلطنتی «آزرده» شده است،‌ اما به تصمیم او «احترام» می‌گذارد. 

او افزود: «همچنان سخت مشتاق ادامه حمایت از آن نهادها بدون داشتن لقب یا نقشی سلطنتی است.»

مگان نیز گفت: «ما همچنان این کار را انجام می‌دهیم. ما همواره این کار را ادامه خواهیم داد.»

ملکه انگلستان از سال‌های ۱۹۶۰ که تئاتر ملی در ساختمان «اوُلد ویک» بود از آن حمایت کرد. او آخرین بار در سال ۲۰۱۳ همراه دوک ادینبورو و در بخشی از جشن‌های پنجاهمین سالگرد این تئاتر از آن دیدار کرد.

کامیلا سخت به تئاتر علاقمند است. او در حال حاضر حمایت از آکادمی سلطنتی رقص، انجمن سلطنتی ادبیات، دوستان رویال آکادمی، ارکستر مجلسی لندن، ارکستر ملی جوانان، تئاتر سلطنتی باث، تئاتر یونیکورن برای کودکان و تئاتر سلطنتی جورجیَن را بر عهده دارد.

© The Independent

بیشتر از جهان