امارات متحده عربی خواهان همکاری با روسیه در زمینه امنیت بازار انرژی است

وزیر خارجه امارات متحده عربی در مسکو درباره ایران، سوریه و عراق نیز گفت‌وگو خواهد کرد

سرگی لاوروف (چپ)،‌ وزیر خارجه روسیه،‌و شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی- GENYA SAVILOV / AFP

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی، در نشستی رسانه‌ای در مسکو، از تمایل این کشور به همکاری با روسیه برای بهبود امنیت جهانی انرژی خبر داد.

به گزارش العربیه، وزیر خارجه امارات متحده عربی گفت: «حفظ ثبات در بازارهای انرژی و مواد خوراکی بسیار مهم است.» او افزود: «ما به همه تلاش‌های میانجی‌گری در بحران اوکراین خوش‌آمد می‌گوییم. امارات متحده عربی آمادگی دارد با طرف‌های بحران به منظور تقویت امکان راه‌حلی صلح‌آمیز همکاری کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی حمله روسیه به اوکراین و موج تحریم‌های غرب، بازارهای جهانی انرژی مختل شد. عربستان سعودی و امارات متحده عربی در برابر درخواست‌های ایالات متحده برای افزایش تولید نفت مقاومت می‌کنند و می‌گویند به توافق اوپک پلاس، که روسیه نیز عضوی از آن است، متعهد می‌مانند.

امارات متحده عربی به قطعنامه اخیر شورای امنیت در محکومیت حمله روسیه رای ممتنع داد.

وزیر خارجه امارات متحده عربی گفت در مسکو درباره ایران، سوریه و عراق نیز گفت‌وگو می‌کند.

روسیه این هفته از نظر قبلی خود مبنی بر اینکه تحریم‌های غرب مانع از نجات توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ میان ایران و قدرت‌های جهانی است، عقب‌نشینی کرد.

کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس از توافق بازگشت به برجام پشتیبانی می‌کنند؛ اما از قدرت‌های جهانی می‌خواهند به نگرانی‌های آنان درباره برنامه موشکی، نفوذ ‌منطقه‌ای و شبکه گروه‌های نیابتی ایران در یمن، عراق و لبنان نیز رسیدگی شود.

بیشتر از اقتصاد