مکرون: دوباره انتخابم کنید تا فرانسه را از بحران جدید بیرون بکشم

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت مکرون در هفته‌های اخیر افزایش یافته است

امانوئل مکرون نامزد حزب میانه‌رو «رپوبلیک مارش» است - LUDOVIC MARIN / AFP

رئیس‌جمهوری فرانسه که به دنبال راهیابی دوباره به کاخ الیزه برای یک دوره دیگر در این مقام است، می‌گوید جهان به «نقطه تحول» رسیده است و وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات آتی، کشورش را در میانه آنچه «دوره جدید بحران» خواند، به‌خوبی هدایت کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پاریس، با اشاره به وقوع جنگ در نزدیکی دروازه‌های اتحادیه اروپا و چالش جهانی تغییرات اقلیمی گفت: «ما در نقطه تحول قرار داریم؛ جایی که می‌توانیم تغییرات واقعی ایجاد کنیم.»

نتایج آخر نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد محبوبیت مکرون در هفته‌های اخیر افزایش یافته و با تایید تلاش‌های دیپلماتیک او پیش و بعد از حمله نظامی روسیه به اوکراین، از نامزدهای رقیب فاصله گرفته است. پیش‌بینی می‌شود او در دور اول انتخابات در ۱۰ آوریل پیروز شود و در دور دوم در ۲۴ آوریل نیز هر رقیبی را شکست دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس نظرسنجی‌های هفته‌های اخیر، میزان محبوبیت او از حدود ۲۵ درصد به بالای ۳۰ درصد رسیده است.

امانوئل مکرون در تشریح برنامه کاری خود برای دور دوم ریاست‌جمهوری گفت که هدف کلیدی او این خواهد بود که با ارائه پیشنهادهایی از سرمایه‌گذاری‌های وسیع در حوزه‌های کشاورزی و صنعتی مستقل فرانسه گرفته تا ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای بیشتر، این کشور اروپایی را بیش از پیش خودکفا کند.

امانوئل مکرون نامزد حزب میانه‌رو «رپوبلیک مارش» است؛ حزبی که در هیچ یک از انتخابات‌های محلی اخیر نتوانست نتایج مطلوبی کسب کند. رقیب اصلی او در انتخابات آتی، مارین لوپن، نامزد حزب اتحاد ملی، است و آخرین نظرسنجی ایپسوس-سوپرا که نتیجه آن روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد او با مکرون به دور دوم راه خواهد یافت.

بیشتر از جهان