مجری سابق از سی‌ان‌ان ۱۲۵ میلیون دلار غرامت می‌خواهد

کریس کومو مدعی است که پس از اخراج از سی‌ان‌ان اعتبار روزنامه‌نگاری‌اش لکه‌دار شد

او با اتهام سرپوش گذاشتن بر «رسوایی جنسی» برادرش اندرو کومو، فرماندار سابق نیویورک، ابتدا از کار در این شبکه تعلیق و سپس اخراج شده بود‌ـ JUSTIN SULLIVAN/AFP

کریس کومو، مجری اخراجی سی‌ان‌ان، از این شبکه خبری ۱۲۵ میلیون دلار غرامت طلب کرد و گفت که «شرافت روزنامه‌نگاری او لکه‌دار شده است». مجری مشهور سی‌ان‌ان با اتهام سرپوش گذاشتن بر «رسوایی جنسی» برادرش اندرو کومو، فرماندار سابق نیویورک، ابتدا از کار در این شبکه تعلیق و سپس اخراج شده بود.

اندرو کومو، فرماندار سابق نیویورک، در ماه اوت ۲۰۲۱ پس از اینکه چندین مورد آزار جنسی علیه او مطرح شد، از سمت خود استعفا داد. کریس کومو نیز متهم شد که از موقعیت رسانه‌ای خود به نفع برادرش استفاده کرده است. او حالا می‌گوید به‌دلیل اینکه به اعتبار روزنامه‌نگاری‌اش خدشه وارد شده است از شبکه خبری سی‌ان‌ان غرامت می‌خواهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کریس کومو در پرونده‌ شکایت علیه شبکه سی‌ان‌ان، ادعا کرد که کارفرمای سابقش «بر اساس یک الگوی قدیمی، با سیاست‌ها و محاسبه‌های بدبینانه» اقدام به اخراج او کرده است. مجری سابق سی‌ان‌ان این شبکه را متهم کرد در برخورد با کارکنانش به‌خصوص افرادی که در «بالاترین سطح» قرار دارند، سیاستی تبعیض‌آمیز دارد. به گفته او، جف زاکر و آلیسون گالست، از مدیران سابق سی‌ان‌ان، در ماه گذشته به دلیل افشا نکردن رابطه‌شان استعفا دادند. در این پرونده آمده است: «تا زمانی که به رتبه‌بندی سی‌ان‌ان آسیبی وارد نشود، زاکر و گالست مایل بودند تخلف‌های بزرگ مدیران شبکه همچون دان لمون و جیک تاپر را نادیده بگیرند، یا حتی خودشان دست به سوء‌رفتار آشکار بزنند.»

به گزارش نیویورک پست، کریس کومو گفت که سی‌ان‌ان به جفری توبین، تحلیلگر ارشد حقوقی، که در نشستی ویدیویی در حالت خود‌ارضایی گرفتار شده بود، اجازه داد بدون عذرخواهی عمومی به کارش بازگردد. بر اساس این پرونده، «در هر یک از حوادث پیشین، سی‌ان‌ان به کارکنان خود اجازه داد با وجود تخلف‌های بسیار فاحش‌تر از کومو، مشاغل خود را حفظ کنند.» در این پرونده آمده است که سی‌ان‌ان سال‌ها گالست و زاکر را به‌دلیل نقض فاحش خط‌ مشی‌های سی‌ان‌ان، تنبیه نکرد.

بر اساس ادعای این مجری سابق، «سی‌ان‌ان برادرش، اندرو، را تحت‌فشار قرار داد تا در شبکه‌های دیگر ظاهر نشود»، زیرا این کار می‌تواند به حرفه روزنامه‌نگاری او لطمه وارد کند.

کریس کومو می‌گوید پس از اخراج، یافتن شغل مناسب برای او دشوار شده است. او از هشت سال پیش به سی‌ان‌ان پیوسته بود. او پیش‌تر نیز در توییتی درباره اخراجش نوشته بود: «پیش از این توضیح داده‌ام چرا و چطور به برادرم کمک کردم، اما قطعا دوست نداشتم کارم در سی‌ان‌ان این‌گونه به پایان برسد.»

 

بیشتر از جهان