واکنش مجری منتقد ترامپ در سی‌ان‌ان به حکم تعلیق: «دردآور است»

کریس کومو از حامیان جنبش «می‌تو» متهم به کمک به برادرش برای مدیریت اتهام‌های آزار جنسی است

رئیس سابق کریس کومو او را به آزار جنسی متهم کرده است-REUTERS/Mike Blake/File Photo

کریس کومو، از مشهورترین مجریان شبکه خبری سی‌ان‌ان و از منتقدان سرسخت دونالد ترامپ و از حامیان جنبش «می تو» (در حمایت از زنانی که آزار جنسی دیده‌اند) در واکنش به تعلیق نامحدود از کار به دلیل دست داشتن در پرونده اتهام‌های آزار جنسی برادرش این حکم را «دردآور» توصیف کرد.

البته در ماه‌های اخیر شخص کریس کومو نیز از سوی برخی زنان از جمله رئیس سابق خود در ای‌بی‌سی‌ نیوز به آزار جنسی متهم شده بود. شلی راس در مهرماه در یادداشتی در روزنامه نیویورک‌تایمز کریس را متهم کرده بود که در سال ۲۰۰۵ او را آزار جنسی داده است.

کریس برادر فرماندار سابق نیویورک اندرو کومو است. اندرو که برادر بزرگتر است در نتیجه اتهام‌ آزار جنسی در تابستان ناگزیر به کناره‌گیری از سمت فرماندار نیویورک شده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسناد و مدارک نشان می‌دهد که کریس کومو از روابط خود برای به چالش کشیدن اتهام زنندگان به برادرش استفاده کرده است. همچنین مدارک زیادی دال بر همدستی او با بردارش برای مدیریت اتهام آزار جنسی و ارایه مشاوره به او برای رفع این اتهام منتشر شده است.

همزمان اطلاعاتی از عملکرد غیرحرفه‌ای کریس‌ کومو به عنوان یک مجری تلویزیون ارایه شده است. این اطلاعات حاکی از آن است که کریس‌ کومو در خبرهای مربوط به برادرش، به نفع او اطلاع‌رسانی کرده است. این در حالی است که کریس کومو یکی در انتقاد از چهره‌هایی که نمی‌پسندید، بسیار صریح و شفاف بود و عملکرد آنها را به چالش می‌کشید. او در یکی از برنامه‌های خود درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفته بود که ترامپ مانند یک ویروس سیستم آمریکا را بیمار کرد.

پس از انتشار خبر تعلیق نامحدود کریس کومو از برنامه پربیننده‌اش در سی‌ان‌ان، مولی همینگوی، از فاکس‌نیوز گفت که کریس کومو در سی‌ان‌ان به دنبال خلاص شدن از شر ترامپ و تقویت برادر فرماندارش بود. دونالد ترامپ هم که اغلب از رسانه‌های جریان اصلی به دلیل نوع اطلاع‌رسانی و سانسور انتقاد می‌کرد، تعلیق کریس کومو را خبری خوب برای بینندگان تلویزیون عنوان کرد.

بیشتر از فرهنگ و هنر