زندان و جریمه سنگین، مجازات نگهداری از حیوانات وحشی در عربستان سعودی

قاچاق حیوانات در حال انقراض ۱۰ سال زندان و جریمه هشت میلیون دلاری دارد

پرورش یا داشتن حیوانات درنده در مناطق شهری تهدیدی برای زندگی انسان است-Getty images via canva

مقامات حیات‌وحش در عربستان سعودی از صاحبان حیوانات وحشی خواستند هر چه زودتر آن‌ها را تحویل دهند وگرنه با مجازات شدیدی روبه‌رو خواهند شد.

به گزارش عرب نیوز مقامات سعودی پس از تصادف یک شیر سرگردان با یک خودرو در ریاض، پایتخت این کشور، مجازات‌های مربوط به قاچاق حیات‌وحش را شدیدتر کرده و گفتند قاچاق حیوانات در حال انقراض، ازجمله نگهداری و نمایش آن‌ها، یک تخلف زیست‌محیطی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از گزارش‌های دریافت شده، کارکنان مرکز ملی حیات‌وحش و کارکنان امنیتی در ۸ مارس از تصادف یک شیر باخبر شدند. آن‌ها به سراغ شیر زخمی در جاده الثومه به فرودگاه رفتند و حیوان را به پناهگاهی منتقل کردند تا توسط دامپزشکان متخصص درمان شود.

مرکز ملی حیات‌وحش از افرادی که هر نوع حیوان وحشی شکارچی را در اختیار دارند یا پرورش می‌دهد، خواست که هر چه زودتر حیوانات را به این مرکز تحویل دهند، در غیر این ممکن است دستگیر شده و همچنین به جریمه نقدی سنگین محکوم شوند.

قاچاق حیوانات در حال انقراض، از جمله داشتن و نمایش شکارچیان، یک تخلف زیست‌محیطی است که مجازات آن تا ۱۰ سال زندان و جریمه تا ۳۰ میلیون ریال سعودی (۸ میلیون دلار) است.

این مرکز از مردم خواست هرگونه تخلف از مقررات زیست‌محیطی و حیات‌وحش را گزارش کنند و گفت که پرورش یا داشتن حیوانات درنده در مناطق شهری تهدیدی برای زندگی انسان است.

جراحات توله شیر زخمی رو به بهبودی است و پس از درمان و توان‌بخشی در درمانگاه دامپزشکی در مرکز ملی توسعه حیات‌وحش برای ادامه زندگی به پناهگاه منتقل می‌شود.

بیشتر از زندگی