چگونه اعتیاد به ورزش دمی مور را از پا درآورد

این هنرپیشه هالیوود برای حفظ اندامش به ورزش سخت و بیش از اندازه روی آورده بود

Jamie McCarthy / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

دمی مور توضیح داده که چگونه فشارهای هالیوود در "وسواس" او به ورزش نقش داشته است.

این بازیگر در کتاب جدید خاطراتش با عنوان "پشت و رو" جزئیات اعتیادش به ورزش را فاش کرده است. در این کتاب او "سالها" ورزش مداوم و اختلال در غذا خوردنش را به منظور اطمینان از آمادگی برای ایفای نقش‌هایش مرور کرده است.

به گفته این بازیگر 56 ساله، وسواس از زمانی شروع شد که او مدت کوتاهی پس از تولد دخترش "اسکات" برای بازی در نقش یک وکیل نیروی دریایی در فیلم "چند مرد خوب" تمرین می کرد.

مور در کتابش نوشته: «احساس نمی کردم که بتوانم ورزش را متوقف کنم. وظیفه من این بود که آن لباس نظامی انعطاف ناپذیر که قرار است دو ماه در "چند مرد خوب" بپوشم، اندازه ا‌م باشد. نگه داشتن بدنم روی فرم برای آن فیلم شروع وسواس من برای ورزش بود که تا پنج سال بعد از آن من‌ را تحلیل برد. من هرگز جرات نکردم آن را ول کنم».

علی رغم اینکه پزشکان به او گفته بودند که به اندازه کافی در شیرش چربی ندارد که برای تغذیه دخترش مناسب باشد، مور نتوانست ورزش کردن را متوقف کند و به تلاش‌هایش در آماده شدن برای فیلم بعدی اش"پیشنهاد بی شرمانه"، افزود.

او به یاد می آورد: «من دوباره بر پرده نمایش خواهم بود و تنها چیزی که می‌توانستم درباره آن فکر کنم، روی فرم بودن بدنم بود، بدنم، بدنم.

«من روال ورزشم که به اندازه کافی زیاد بود را دوبرابر کردم. کربوهیدراتها را قطع کردم، می دویدم و دوچرخه سواری می کردم و با هر دستگاه ورزشی که فکرش را بکنید کار می کردم».

در این کتاب بازیگر توضیح می دهد که چگونه این عادت با هر نقش تازه ای در فیلم بازمی گشت تا اینکه سرانجام به جایی رسید که وقتی فیلمبرداری فیلم "جی آی جین" را تمام کرد، "تحملش دیگر تمام شد."

طبق گفته‌های مور، وزن او برای این نقش افزایش یافته بود، اما دوباره به خودش گرسنگی نداد و یا دوباره به یک ورزش سخت و جدی مثل گذشته روی نیاورد. او نوشت: «وقتی به خانه‌ام در آیداهو برگشتم، یك روز وقتی که داشتم دوش می‌گرفتم، جرقه‌ای در ذهنم زده شد: من فقط باید اندازه طبیعی خودم باشم».

این بازیگر در دعای روزانه‌اش ذکری برای نگاه مثبت به بدن قرار داده که امیدوار است به او کمک کند تا به آرامش برسد. او ضمنا ورزش سخت را نیز کلا کنار گذاشته است.

او نوشت: «من هرگز به سالن بدنسازی در خانه ام برنگشتم» و افزود که از آن زمان آن سالن را به اتاق کار تبدیل کرده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

www.independent.co.uk/life-style

© The Independent

بیشتر از زندگی