چین یک شهر ۹ میلیون نفری را به دلیل شیوع اومیکرون قرنطینه کرد

پکن سیاست‌های سختگیرانه مبارزه با کووید-۱۹ را از ابتدای شیوع کرونا ایجاد کرد و همچنان به آن ادامه می‌دهد

پکن همچنان به رویکرد سختگیرانه در قبال همه‌گیری کووید-۱۹ پایبند است - Louise Delmotte / AFP

چین روز جمعه دستور قرنطینه ۹ میلیون نفر از ساکنان شهر چانگچون در شمال شرقی این کشور را به دلیل افزایش جدید موارد ابتلا به کووید-۱۹ البته از نوع اومیکرون صادر کرد.

به گزارش نیویورک پست، با قوانین در نظر گرفته شده، شهروندان موظفند در خانه بمانند و فقط یکی از اعضای خانواده مجاز است هر دو روز یک بار برای خرید غذا و سایر مایحتاج از خانه خارج شود. همه ساکنان این شهر باید تحت سه دور آزمایش قرار گیرند، مشاغل غیر ضروری تعطیل شده و حمل و نقل شهری به حالت تعلیق درآمده است.

تازه‌ترین موارد قرنطینه در چین‌، که شامل شهر ۵۰۰ هزار نفری یوچنگ نیز می‌شود، نشان می‌دهد که پکن همچنان به رویکرد سختگیرانه در قبال همه‌گیری کووید-۱۹ پایبند است.

چین روز جمعه ۳۹۷ مورد دیگر ابتلا به کرونا را در سراسر این کشور گزارش کرد. ۹۸ مورد از این تعداد در استان جیلین گزارش شده است، جایی که شهر چانگچون، مرکز صنعت خودروسازی این کشور، قرار گرفته است. در این استان، از اواخر هفته گذشته تا کنون، موارد ابتلا به کرونا از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است و تصمیم قرنطینه به همین دلیل است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات چینی بارها تاکید کرده‌اند هر منطقه‌ای که در آن سیاست‌های مربوط به قانون «تحمل صفر» به خطر بیفتد وارد قرنطینه می‌شود. با این حال به گفته برخی از مسئولان استان جیلین در یکی از شهرهای این استان در روزهای اخیر برخی از افراد با آزمایش مثبت در یک کتابخانه و همچنین دانشگاه‌ حضور داشته‌اند. این دانشگاه پس از ثبت ۷۴ مورد ابتلا به کرونا، بیش از شش هزار نفر را به قرنطینه خانگی فرستاد. 

از همان روزهای شیوع بیماری کووید-۱۹ پکن سیاست‌های سختگیرانه‌ای در برابر مقابله با بیماری کرونا اتخاذ کرد. سیاست‌های به کار گرفته‌شده در چین با عنوان «تحمل صفر» با قوانین گوناگون شامل تعطیلی‌‌های طولانی‌مدت، واکسیناسیون گسترده، قرنطینه شهرها، آزمایش‌ اجباری شهروندان و موارد دیگر سبب شد این کشور بتواند تا حد زیادی از شیوع ویروس کرونا پیشگیری کند. با این حال در هفته‌های اخیر موارد ابتلا به سویه اومیکرون در برخی استان‌های چین افزایش داشته است. 

روز شنبه ۲۱ اسفند، بیش از ۱۵۰۰ مورد جدید بومی ابتلا به کرونا در چین گزارش شد که بیشترین میزان از زمان شیوع اولیه بیماری در سراسر این کشور از سال ۲۰۲۰ است.

تا کنون مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان به ۴۵۵ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۱۲۸ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۵۸ هزار و ۱۱۲ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۸۹ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۲۱۵ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

ایالات متحده، هند، برزیل، فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان، ترکیه، ایتالیا و اسپانیا ۱۰ کشوری هستند که بیشترین میزان آمار مبتلایان را گزارش می‌کنند، اما چین در این فهرست جایی ندارد.

بیشتر از جهان