با تعطیلی مک‌دونالد، روس‌ها به فروش آنلاین و چند برابر قیمت رو آوردند

مک‌دونالد تقریبا ۸۵۰ رستوران را در روسیه به‌دلیل «گسترش رنج انسانی بیهوده در اوکراین» تعطیل می‌کند

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت‌ها در رسانه‌های اجتماعی، مردم شروع به شوخی در مورد این وضعیت کردند و ظرف‌های سس کچاپ مک‌دونالد را به قیمت یک میلیون روبل به فروش گذاشتند‌ـ AFP

پس‌ از آنکه رستوران زنجیره‌ای آمریکایی مک‌دونالد اعلام کرد در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین، رستوران‌هایش را در این کشور تعطیل می‌کند، روس‌ها غذاهای مک‌دونالد را آنلاین  و با قیمت بسیار بالا می‌فروشند.

مک‌دونالد تقریبا ۸۵۰ رستوران را در روسیه به‌دلیل «گسترش رنج انسانی بیهوده در اوکراین» تعطیل می‌کند. ولادیمیر پوتین در ۲۴ فوریه دستور حمله به اوکراین را صادر کرد. هزاران نفر جان خود را از دست داده‌اند و میلیون‌ها نفر از خانه‌هایشان گریخته‌اند.

در واکنش به تعطیلی‌های اعلام‌شده، مشتریان به امید کسب درآمد از مواد غذایی که به زودی‌ در دسترس نخواهند بود، به آویتو (Avito) که وب‌سایت روسی مزایده آنلاین مشابه ئی‌بی (eBay) است، روی آورده‌اند‌.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از ساعت ۳ بعدازظهر روز چهارشنبه، یک وعده غذا شامل دو همبرگر، دو نوشیدنی و یک پای گیلاس ۷۵۰۰ روبل روسیه معادل ۴۷ پوند قیمت خورد.

خریدار باید این غذا را که ۹ مارس از مک‌دونالد خریداری شده بود از یک نشانی در مسکو دریافت می‌کرد.

بهای سایر خوراکی‌های فروشی از جمله یک برش پای گیلاس، ۲۰۰۰ روبل (۱۲ پوند) و یک بسته سس پنیر ۱۰۰۰ روبل فهرست شده بود.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قیمت‌ها در رسانه‌های اجتماعی، مردم شروع به شوخی در مورد این وضعیت کردند و ظرف‌های سس کچاپ مک‌دونالد را به قیمت یک میلیون روبل و یکی از پاکت‌های کاغذی مچاله‌شده این رستوران غذای فوری را به قیمت ۵۰۰۰ روبل به فروش گذاشتند.

کریس کمپچینسکی، رئیس و مدیرعامل شرکت مک‌دونالد، روز سه‌شنبه با اعلام تعطیلی تمام رستوران‌های مک‌دونالد، گفت: «درگیری در اوکراین و بحران انسانی در اروپا موجب رنجی وصف‌ناپذیر برای مردم بی‌گناه شده است. ما به‌عنوان یک سیستم در محکوم کردن تجاوز، خشونت و دعا برای صلح به جهانیان می‌پیوندیم.»

«ما در روسیه ۶۲ هزار نفر نیروی کار داریم که از جان و دل برای نشان تجاری (برند) مک‌دونالد مایه گذاشته‌اند تا به جوامع خود خدمت کنند. ما با صدها تامین‌کننده و شریک محلی روسی کار می‌کنیم که [مواد اولیه] صورت غذای ما را تولید و از نشان تجاری‌مان حمایت می‌کنند. روزانه به میلیون‌ها مشتری روسی که روی مک‌دونالد حساب می‌کنند، خدمات می‌دهیم.»

 و افزود: «در بیش از ۳۰ سالی که مک‌دونالد در روسیه فعال است، به بخش ضروری ۸۵۰ منطقه‌‌ای که در آن کار می‌کنیم، تبدیل شده‌ایم.»

«در ضمن، معنای ارزش‌های ما این است که نمی‌توانیم گسترش رنج انسانی بیهوده در اوکراین را نادیده بگیریم.»

مک‌دونالد اعلام کرد که به پرداخت حقوق کامل کارکنان اوکراینی‌ و روسی‌اش ادامه خواهد داد.

© The Independent

بیشتر از جهان