ترک خوردن «صخره شیطان» ژاپنی‌ها را وحشت‌زده کرد

در ژاپن افسانه‌های بسیاری در باره شیطان و جادو وجود دارد

بازدیدکنندگانی که اواخر هفته گذشته از آن مکان دیدن کردند، گفتند که از شکافتن صخره شگفت‌زده شده‌اند - pledgetimes

یک افسانه ژاپنی می‌گوید یک سنگ آتشفشانی به نام «صخره شیطان»، روح شیطانی یک دیو به شکل یک زن زیبا را در خود جای داده است.

کسانی که این افسانه را باور دارند، معتقدند که قرار دادن روح پلید در کالبد زن زیبا، بخشی از توطئه‌ای بود که از سوی یک جنگ‌سالار فئودال برای ترور امپراتور توبا در نظر گرفته شده بود، اما حالا در این صخره گرفتار شده است. امپراتور توبا بین سال‌های ۱۱۰۷ تا ۱۱۲۳ بر ژاپن حکومت می‌کرد.

به گزارش گاردین، در روزهای گذشته «صخره شیطان» در استان توشیکی در نزدیکی توکیو، شکسته و دو نیم شده است.

در حالی که برخی در ژاپن معتقدند که مرگ در انتظار هر کسی است که سعی کند به این سنگ نزدیک شود، کسانی هم که به این افسانه باور ندارند، جرات نزدیک شدن به صخره شیطان را ندارند، زیرا ویژگی آتشفشانی آن باعث شده است که در شبکه‌های اجتماعی هشدار داده شود که این سنگ حاوی گازهای سمی است.

بازدیدکنندگانی که اواخر هفته گذشته از آن مکان دیدن کردند، گفتند که از شکافتن صخره شگفت‌زده شده‌اند. برخی از آنان گفتند که نگران بودند «روح شیطانی» موجود در محل به آن‌ها آسیب بزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وحشت مردم ژاپن از شکافتن آن صخره در شرایطی است که پیش از این، خبرگزاری‌ها از آغاز ترک خوردن آن خبر داده بودند، و بالاخره با باران‌های زمستان امسال، آن سنگ دو نیمه شد.

در ژاپن افسانه‌های دیگری نیز درباره شیطان و جادو رواج دارد. «یوکی اونا»، یک «روح» بسیار مشهور در کشور ژاپن است که آن را «یوکای» می‌نامند. در باورهای عامیانه ژاپنی‌ها، به این روح عجیب و غریب «زن برفی» نیز گفته می‌شود که گویا ظاهری یخ‌مانند و رنگ‌پریده دارد. باورمندان به آن معتقدند که یوکای در توفان‌های برفی ظاهر می‌شود و از محلی به محل دیگر می‌رود. او از روح انسان تغذیه می‌کند و آن را از دهان آدمی بیرون می‌کشد تا مثل یک تکه یخ سفت شود.

جنگل آئوکیگاهارا نیز در تاریخ و فرهنگ ژاپن به عنوان جایگاه شیطان یا ارواح پلید معرفی شده است و مهم‌‌ترین دلیل نامیدن آن به عنوان «جنگل خودکشی»، شمار کثیر افرادی است که وارد آن جنگل می‌شوند و هرگز برنمی‌گردند.

افسانه‌های ترسناک ژاپنی به حدی غنی هستند که حتی سرزمینی خیالی به نام یوکااینوشیما به آن‌ها تعلق گرفته است و این باور وجود دارد که خدایان، شیاطین، و اجنه در آن زندگی می‌کنند. هر ساله در ژاپن، فستیوال‌ها و مراسم ویژه‌ای در پیوند با این افسانه‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر از جهان