کرونا به یکی از دورترین جزایر مسکونی جهان رسید

جزایر چتم در نیوزیلند با ۶۰۰ نفر جمعیت دو مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کردند

جزایر چتم در ۸۰۰ کیلومتری شرق نیوزیلند قرار دارند - kayak

جزایر چتم، یکی از دورافتاده‌ترین مکان‌های جهان، اولین موارد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کردند.

به گزارش ایندیپندنت، با گذشت بیش از دو سال از همه‌گیری کرونا، این ویروس به جزایر چتم در ۸۰۰ کیلومتری شرق نیوزیلند با ۶۰۰ نفر جمعیت نیز رسید.

پس از تایید مسئولان بهداشتی نیوزیلند مبنی بر شناسایی دو بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در منطقه چتم، اعلام شد که افراد مبتلا در قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

دکتر هلن اسکینر، مسئول مرکز هماهنگی اضطراری کووید، با اشاره به اینکه واکسیناسیون در جزایر چتم از روز دوشنبه آغاز می‌شود، گفت: «از افراد واکسینه نشده یا آن‌ها که دوز تقویتی را تزریق نکرده‌اند، می‌خواهیم هرچه سریع‌تر برای تزریق واکسن اقدام کنند. در عین حال آزمایش سریع شناسایی ویروس به‌زودی برای تمام ساکنان منطقه انجام می‌شود.»

مونیک کرون، شهردار جزایر چتم، نیز از آمادگی مقام‌های بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌رسد ویروس کووید-۱۹ از طریق گردشگران به این جزایر دورافتاده منتقل شده باشد. از آنجایی که جزایر چتم بخشی از نیوزیلندند، مسافران در طول دوران همه‌گیری، با پروازهایی از اوکلند، کرایست‌چرچ و ولینگتون، به این مناطق سفر کرده‌اند. در مجموع، سالانه دو هزار گردشگر از جزایر دورافتاده نیوزیلند بازدید می‌کنند.

پس از همه‌گیری کووید-۱۹، نیوزیلند با پنج میلیون نفر جمعیت، محدودیت‌های سختی را اعمال کرد که در نهایت باعث شد تعداد مبتلایان در این کشور از سایر کشورهای توسعه‌یافته بسیار کمتر باشد. در نیوزیلند تنها ۵۶ مرگ ناشی از کووید-۱۹ ثبت شد و تعداد مبتلایان هم ۱۱۸ هزار نفر بود؛ با این حال پس از شیوع سویه اومیکرون، تعداد مبتلایان رو به افزایش است و مقام‌های این کشور تصمیم گرفته‌اند قوانین و محدودیت‌های مرتبط با کرونا را همچنان ادامه دهند.

نیوزیلند روز دوشنبه، ۱۷ هزار و ۵۵۲ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا را اعلام کرد. این در حالی است که بیش از ۹۵ درصد از ساکنان این کشور با تزریق دو دوز، علیه کووید-۱۹ واکسینه شده‌اند و ۶۴ درصد دوز تقویت‌کننده را هم زده‌اند.

بر اساس گزارش‌ سازمان‌های بهداشتی، در سومین سال همه‌گیری ویروس کرونا تعداد قربانیان این ویروس به بیش از شش میلیون رسیده است. با این حال، به گفته برخی از کارشناسان، در بعضی کشورها تعداد واقعی جان‌باختگان احتمالا چهار برابر آمار گزارش‌شده است. کارشناسان مجله اکونومیست تخمین می‌زنند که تعداد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ در جهان بین ۱۴ تا ۲۳.۵ میلیون نفر باشد.

بیشتر از جهان