عنکبوت‌های ترسناک ولی بی‌خطر آمده‌اند که بمانند

بچه‌عنکبوت‌ها به کمک تارشان می‌توانند مثل چترباز تا فاصله‌ای ۱۵۰ کیلومتری سفر کنند

عنکبوت جورو به بزرگی کف دست است و در سپتامبر گذشته شمار آن‌ها در ایالت جورجیا به میلیون‌ها رسید - University of Georgia

عنکبوت مهاجم بزرگ‌جثه‌ای که از شرق آسیا به ایالت جورجیای آمریکا رسیده است، ممکن است به زودی بخش وسیعی از ساحل شرقی ایالات متحده آمریکا را اشغال کند. 

عنکبوت جورو که به بزرگی کف دست است و در سپتامبر گذشته شمار آن‌ها در ایالت جورجیا به میلیون‌ها رسید، به طرز ویژه‌ای در برابر سرما مقاوم است و راه خود را به آسانی در جغرافیای آمریکا باز می‌کند.

دانشمندان بر این باورند که این عنکبوت‌های راه‌راه زرد به‌ زودی در همه ساحل شرقی آمریکا پراکنده می‌شوند. بچه‌عنکبوت‌ها به کمک تارعنکبوت، می‌توانند مانند چتربازی با باد تا فاصله‌ای ۱۵۰ کیلومتری سفر کنند. 

اندی دیویس، پژوهشگر دانشگاه جورجیا، می‌گوید: «مردم باید سعی کنند همزیستی با آن‌ها را بیاموزند.»

او می‌افزاید: «اگر واقعا مزاحم شما هستند، قابل فهم است که تار عنکبوت را پاره کنید و آن‌ها را برانید، اما دوباره سال آینده بازمی‌گردند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از زمانی که پای این گونه عنکبوت به شمال شرقی آتلانتا باز شد، شمار آن‌ها و گستره زیست‌شان به شدت افزایش یافت. نخستین بار این عنکبوت‌ها در سال ۲۰۱۴ با کانتینرهای حمل بار به این منطقه رسیدند، اما سال گذشته شمار آن‌ها میلیونی شد و همه جا می‌شود آنها را دید.

عنکبوب جورو بومی چین، تایوان، ژاپن، و کره است و از گونه‌ای از عنکبوت‌ها برشمرده می‌شود که به دلیل تارهای دایره‌ای و متقارن، به گوی‌باف شهرت دارد. 

این عنکبوت با آن که ظاهری ترسناک دارد، اما گزش آن خطر چندانی برای انسان‌ها و سگ‌ها ندارد.

دانشمندان می‌گویند با توجه به ویژگی‌های این گونه عنکبوت در مقایسه با دیگر عنکبوت‌ها، احتمالا این گونه در سرتاسر آمریکا پراکنده خواهد شد.

هنگامی که در بهار بچه‌عنکبوت‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند، می‌توانند سوار بر رشته‌تارهای خود کیلومترها برای یافتن خانه نو سفر کنند. اما تنها باد نیست که آن‌ها را می‌پراکند. آن‌ها به راحتی سوار خودروها می‌شوند یا در چمدان‌ها خود را جای می‌دهند و به آبادی‌های دورتر می‌رسند. 

با آنکه که بسیاری از گونه‌های مهاجم برای اکوسیستم‌های تازه ویرانگرند، حشره‌شناسان عنکبوت‌های جورو را چندان مضر نمی‌دانند. به‌ویژه در ایالت جورجیا، آن‌ها می‌توانند در تار ومار کردن پشه‌ها و مگس‌ها سهمی داشته باشند. 

بیشتر از علوم