ابراز امیدواری جوزپ بورل به حصول توافق در وین در دو روز آینده

نماینده بریتانیا هم از نزدیک شدن ایران و آمریکا به توافق بر سر برجام خبر داد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا در وین برای احیای برجام شاید دو روز آخر این هفته میلادی، شنبه و یکشنبه، به توافق ختم شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل روز جمعه به خبرنگاران در بروکسل پایتخت بلژیک گفت، «امیدوارم در طول این آخر هفته بتوانیم (توافق نهایی را) اعلام کنیم.»

مذاکرات غیر مستقیم ایران و ایالات متحده از آوریل ۲۰۲۱ در وین پایتخت اتریش با هدف بازگشت دوجانبه به پیروی کامل از تعهدات خود در برجام آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

نمایندگان بریتانیا، فرانسه و آلمان برای مشورت به پایتخت‌های خود باز‌گشته‌اند و نماینده بریتانیا نیز پیشتر در روز جمعه گفت که مذاکرات به رسیدن به توافق نزدیک شده است.

استفانی القاق در توییتی نوشت: «ما نزدیکیم. مذاکره‌کنندگان ایی۳ (تروئیکای اروپا) وین را برای مدت کوتاهی ترک می‌کنند تا وزیران را در جریان اوضاع قرار دهند.»

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات روز جمعه گفت مذاکره‌کنندگان اروپایی احتمالا به این دلیل به کشورهایشان بازگشته‌اند که معتقدند کار خود را انجام داده‌اند.

این در حالی است که وزیر خارجه ایران امروز به بورل تاکید کرد «رعایت کامل خطوط قرمز اعلامی ایران» لازمه حضور وزیران خارجه در وین و اعلام توافق نهایی است.