جنگ روسیه با اوکراین چگونه بر مسیر سفرهای هوایی تاثیر گذاشت

پرواز روسی اس یو ۲۰۹۱ شرکت هواپیمایی ایروفلوت در مسیر بلگراد به مسکو منحنی پیچیده‌ای را اطراف بلغارستان، مولداوی و رومانی ترسیم کرد که سه ساعت و ۴۰ دقیقه به زمان سفرش افزود

پرواز مسکو به نیویورک  بعد از عبور از اقیانوس اطلس به ناچار «پرواز به ناکجا» را انجام داد که ۹ ساعت طول کشید-Flightradar24.com

ازآنجاکه چندین کشور و منطقه ازجمله بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا پرواز تمامی هواپیماهای روسیه را از حریم هوایی خود ممنوع کرده‌اند، مسیرهای هوانوردی بین‌المللی به‌شدت تغییر کرده است.

روسیه نیز به‌نوبه خود پرواز تمامی هواپیماهای ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، بریتانیا و چند کشور دیگر، یعنی مسیرهای مداری از اروپا به برخی مقاصد آسیایی را ممنوع کرد.

طرفداران وب‌سایت ردیابی پرواز فلایت‌ رادار ۲۴ در روزهای اخیر شاهد مسیرهای پیچ‌‌درپیچ پروازی جت‌های تجاری بوده‌اند، چون خلبان‌ها می‌کوشند بخش‌هایی از مناطق ممنوعه را دور بزنند.

روز یکشنبه، پرواز روسی اس یو ۲۰۹۱ شرکت هواپیمایی ایروفلوت در مسیر بلگراد به مسکو منحنی پیچیده‌ای را اطراف بلغارستان، مولداوی و رومانی ترسیم کرد که سه ساعت و ۴۰ دقیقه به زمان سفرش افزود.

سه پرواز بعدی بلگراد به مسکو از روز دوشنبه تا امروز لغو شده است.

در همین حال، پرواز مسکو به نیویورک این شرکت هواپیمایی نیز یکشنبه‌شب به دلیل آنکه در ساعت ۹ صبح به‌وقت شرقی از حریم هوایی کانادا منع شد، بعد از عبور از اقیانوس اطلس به ناچار «پرواز به ناکجا» را انجام داد که ۹ ساعت طول کشید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ایروفلوت اس یو ۱۲۴ بیش از یک‌سوم سفر را قبل از بازگشت به مسکو در چهار ساعت طی کرد.

بوئینگ ۷۷۷ تقریبا به گرینلند رسیده بود که تصمیم به دور زدن گرفت و پروازش درمجموع هشت ساعت و ۴۳ دقیقه طول کشید.

در این حال، یکشنبه‌شب، پرواز اس یو ۱۵۷ ایروفلوت از پونتا کانا در جمهوری دومنیکن به مسکو به اجبار منحنی صعود انجام داد و برای رسیدن به پایگاه اصلی ساحل شرقی ایالات متحده را دور زد و از فراز شرق فنلاند به سمت جنوب رفت.  

پگاس فلای، شرکت هواپیمایی چارتر روسی بر فراز لیتوانی، لتونی و استونی منحنی عجیبی زد تا بتواند مسیر معمولا مستقیم بین کالینینگراد، منطقه تحت محاصره روسیه در دریای بالتیک و مینسک، پایتخت بلاروس را بپیماید.

این سفر که معمولا ۵۰ دقیقه طول می‌کشید، نزدیک به دو ساعت و نیم به طول انجامید.

فراناک ویاکورکا، مشاور سیاسی اهل بلاروس در توییتی نوشت: «واقعیت تازه.»

شب گذشته، آمریکا به بریتانیا، اتحادیه اروپا و کانادا پیوست و حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای روسیه بست.

بایدن در «سخنرانی وضعیت کشور» اعلام کرد: «ما برای انزوای بیشتر روسیه و ایجاد فشار بیشتر بر اقتصاد آن‌ها به متحدان خود می‌پیوندیم و حریم هوایی آمریکا را به روی تمامی پروازهای روسیه می‌بندیم.»

© The Independent

بیشتر از سفر