بارسلونا ۴-اتلتیک بیلبائو صفر؛ آشتی هواداران با عثمان دمبله

بارسا با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به بتیس در رتبه چهارم قرار گرفت

بارسا مانند چند هفته اخیر بازی را طوفانی و با انگیزه آغاز کرد - Pau BARRENA / AFP

تیم فوتبال بارسلونا در جریان هفته بیست‌و‌ششم رقابت‌های لالیگا در ورزشگاه نیوکمپ میزبان تیم فوتبال اتلتیک بیلبائو بود و در انتها موفق شد با درخشش عثمان دمبله، مهاجم فرانسوی، این تیم را چهار بر هیچ مغلوب کند.

 تیم ژاوی که در دو بازی گذشته موفق شده بود هشت گل به ثمر برساند، با روحیه‌ای بسیار بالا پا به این مسابقه گذاشت و می‌دانست برای حفظ رتبه چهارم فقط کافی است پیروز شود. نقطه قوت این روزهای بارسا درخشش مهاجم تازه به‌خدمت‌گرفته این تیم اوبامیانگ بود که در سه مسابقه‌ای که برای بارسا انجام داد، سه گل زد و ژاوی برای پیروزی در این مسابقه به این بازیکن گابنی خود بسیار امید بسته بود.

بارسا مانند چند هفته اخیر بازی را طوفانی و با انگیزه آغاز کرد؛ حملات آن‌ها در دقیقه ۳۷ مسابقه به نتیجه رسید و اوبامیانگ مانند سه بازی قبلی اعتماد ژاوی را با زدن گل پاسخ داد و بارسا را یک بر هیچ پیش انداخت.

اما آتش بازی بارسایی‌ها در نیمه دوم شعله‌ کشید و از جایی شروع شد که در دقیقه ۶۷ مسابقه دمبله جای فران تورس را در زمین گرفت. پا به توپ شدن دمبله فریاد اعتراض هواداران بارسا را به همراه داشت؛ زیرا او چندی پیش اعلام کرد که دستمزد زیادتری می‌خواهد و قراردادش را تمدید نخواهد کرد. با این حال، این بازیکن جوان به این اعتراض‌ها توجهی نداشت و با یک شوت مهارنشدنی و زیبا در دقیقه ۷۳، دروازه تیم مهمان را باز کرد و ورزشگاه را به سکوت واداشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پس از زدن گل، خوشحالی‌اش را با مربی تیم و بازیکنان ذخیره به اشتراک گذاشت و با تشویق آن‌ها مواجه شد؛ اما این پایان کار نبود و حرکات ویران‌کننده او باعث شد که این‌بار در نقش یک بازیکن گل‌ساز ظاهر شود و لوک دی یونگ پاس زیبای او را به گل سوم بارسا تبدیل کرد.

بعد از این گل، به نظر می‌رسید که دیدگاه هواداران بارسا در مورد دمبله تغییر کرد و تشویق او را شروع کردند. در دقیقه ۹۴ مسابقه، دمبله پاس گل چهارم بارسا نیز به ثبت رساند و این بار نوبت ممفیس دپای، دیگر هلندی بارسا، بود که پس از دو ماه دوری به‌دلیل مصدومیت، به زمین بازگشته بود.

در نهایت بارسا با درخشش دمبله چهار بر هیچ پیروز شد تا به نوعی آشتی بین او و هواداران شکل بگیرد.

اما برخلاف درخشش دمبله در نیمه دوم و اثرگذاری او در سه گل، این اوبامیانگ بود که به دلیل بازی خوبش در نیمه نخست، بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. بارسا حالا با این پیروزی خود را بیش از پیش به ادامه کار در رقابت‌های لالیگا امیدوار می‌بیند و تیم جوان و یکدست ژاوی می‌تواند با این نمایش درخشان و پیروزی در یک مسابقه عقب‌افتاده جایگاه سوم را نیز تصاحب کند.

بارسا با این پیروزی ۴۵ امتیازی شد و تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به بتیس در رتبه چهارم قرار گرفت.

بیشتر از فوتبال