جاده‌های ولز با پوشک‌های مصرف‌شده نوسازی می‌شوند

میزان دورریز پوشک در ولز ۱۴۳ میلیون عدد در سال برآورد شده است

ولز، پوشک و سایر محصولات بهداشتی جذب‌کننده را برای پروژه تجدید روسازی جمع‌آوری می‌کند - fill-your-pants

ولز در راستای تلاش برای  به صفر رساندن پسماند در این کشور از پوشک‌های بازیافتی در تجدید روسازی جاده‌ها استفاده می‌کند.

ازاین‌رو به‌جای مواد آسفالت که معمولا از خارج وارد می‌شود برای بهسازی بزرگراه «ای ۴۸۷» بین کاردیگن و آبریستویت از الیاف چهار تن و ۳۰۰ هزار کیلو پوشک مصرف شده استفاده کرده‌اند.

میزان دورریز پوشک در ولز ۱۴۳ میلیون عدد در سال برآورد شده است و پلاستیک یک‌بارمصرف به کار رفته در آن صدها سال طول می‌کشد تا در گورستان‌های زباله تجزیه شود.

پوشک و سایر محصولات بهداشتی جذب‌کننده را در ۱۵ شهرداری از ۲۲ شهرداری ولز برای پروژه تجدید روسازی جمع‌آوری می‌کنند.

به گفته دولت ولز این طرح بخشی از تلاش این کشور برای گذار به اقتصاد چرخه‌ای است که در آن پسماندها را تا حد امکان باید به منابع قابل‌ استفاده تبدیل کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وان گتینگ، وزیر اقتصاد ولز می‌گوید: دولت ولز به پشتیبانی از شرکت‌های ما برای طراحی و تدوین راهکارهای ابتکاری برای مشکلات جهانی متعهد است و این کارها به تقویت اقتصاد ما و حفاظت از جامعه ما هم کمک می‌کند. خوشحالم که گروه نوآوری ما توانسته در پیشبرد این پروژه پیشتاز باشد.

اگر مرحله آزمایشی این طرح ابتکاری موفق باشد می‌توان از آن در مقیاس گسترده برای کاهش پسماند، مقابله با تغییرات اقلیمی و ایجاد مشاغل سبز استفاده کرد.

در این پروژه، دیگر ماده لازم برای تجدید روسازی جاده یعنی مصالح دانه‌ای را از مناطقی در شعاع ۷۰ کیلومتری تامین کردند که به گفته دولت باعث تثبیت مشاغل محلی می‌شود و کربن را با کوتاه کردن زنجیره تامین کاهش می دهد.

جولی جیمز، وزیر تغییر اقلیم گفت:‌ «از وقتی فرایند تمرکززدایی آغاز شده است، ما خود را از سطح یکی از ضعیف‌ترین کشورها در حوزه بازیافت به یکی از قوی‌ترین‌ها رسانده‌ایم.»

«شک ندارم با تلاش گروه ولز می‌توانیم به جایگاه اول جهان در بازیافت برسیم و از سال ۲۰۲۵ به بعد دیگر زباله‌ای راهی گورستان‌های زباله نکنیم و پس از سال ۲۰۵۰ نیز دیگر هیچ زباله‌ای به زباله‌سوزی‌های تولید انرژی نفرستیم.»

ولز در بریتانیا رتبه اول، در اروپا رتبه دوم و در جهان رتبه سوم را در بازیافت پسماند خانگی دارد.

 

© The Independent

بیشتر از جهان