پیام روبلف پس از راه‌یابی به فینال تنیس دبی؛ نه به جنگ

مرد شماره هفت تنیس جهان موفق شد با برتری دو بر یک مقابل هوبرت هورکاچ لهستانی به فینال مسابقات برسد

رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی دبی با راه‌یابی آندری روبلف روس به دیدار پایانی مسابقات همراه بود. مرد شماره هفت تنیس جهان موفق شد با برتری دو بر یک مقابل هوبرت هورکاچ لهستانی به فینال مسابقات برسد. روبلف در ست اول ۶-۳ شکست خورد، اما ست‌های دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۷-۵ و ۷-۶ پیروز شد تا دومین فینال پیاپی خود را در دو هفته اخیر تجربه کند.

روبلف هفته پیش نیز موفق شد قهرمانی در رقابت‌های ۲۵۰ امتیازی تنیس در مارسی را به‌دست آورد و به نظر می‌رسد از آمادگی بالایی در رقابت‌های سال جاری برخوردار است؛ اما حرکت این تنیس‌باز روس پس از پایان مسابقه نگاه طرفداران این رشته و تمامی ورزشکاران را به خود جلب کرد. او در یک اقدام شجاعانه پس از پایان بازی با امضایی در دوربین مسابقات این پیام را به تمامی دنیا نشان داد «‌جنگ نه لطفا». این تنیس‌باز روس نخستین تنیس‌باز این کشور و نخستین ورزشکار روس است که مخالفت خود را این‌گونه از تصویر تلویزیونی نشان داد. این درحالی‌که است که هیچ‌یک از تنیس‌بازان روس و حتی تنیس‌بازان مطرح دنیا مانند فدرر، نادال و جوکوویچ در‌باره حمله روسیه به اوکراین واکنشی نشان نداده‌اند. حال باید دید که مخالفت روبلف با جنگ روسیه علیه اوکراین چه تبعاتی در آینده برای او در پی خواهد داشت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دیگر دیدار مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های تنیس دبی، ییری وسلی از جمهوری چک که پس از شکست دادن جوکوویچ در مرحله یک‌چهارم نهایی شگفتی‌ساز مسابقات شده بود، موفق شد دنیس شاپووالوف کانادایی را هم در یک بازی دشوار دو بر یک مغلوب کند و به مهم‌ترین فینال دوران ورزشی خود راه پیدا کرد. وسلی که از دور مقدماتی رقابت‌ها پا به جدول اصلی گذاشته بود به‌غیراز جوکوویچ بازیکنان سرشناسی همچون چیلیچ و آگوت اسپانیایی را نیز در این رقابت‌ها شکست داد. دیدار نهایی رقابت‌ها قرار است امروز در استادیوم تنیس دبی برگزار شود.

اما رقابت‌های تنیس ۵۰۰ امتیازی آکاپولکو در مکزیک نیز در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد و در مهم‌ترین مسابقه دنیل مدودف روس که از روز دوشنبه مرد شماره یک تنیس جهان لقب خواهد گرفت مقابل نادال اسپانیایی در یک بازی انتقامی قرار گرفت، اما نادال در این مسابقه اجازه خودنمایی به مدودف را نداد و در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۳ پیروز این مسابقه شد و به دیدار پایانی رقابت‌ها صعود کرد. نادال با این پیروزی توانست روند شکست‌ناپذیری خود در مسابقات سال جدید را به ۱۴ بازی برساند. نادال در دیدار پایانی باید به مصاف کمرون نوری بریتانیایی برود که او نیز موفق شد در نیمه‌نهایی سیتسیپاس یونانی را از پیش رو بردارد.

بیشتر از تنيس