سران گروه۷: پوتین با حمله به اوکراین در طرف اشتباه تاریخ قرار گرفت

«ولادیمیر پوتین با این حمله یک بار دیگر جنگ را به قاره اروپا معرفی کرد»

نشست سران کشورهای عضو گروه۷ - AFP

سران کشورهای عضو گروه۷ در پایان نشست ویژه خود درباره وضعیت اوکراین، با صدور یک بیانیه مشترک اعلام کردند که تحریم‌های اقتصادی و مالی سنگین و هماهنگی را علیه روسیه اعمال خواهند کرد.

در این نشست جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، اولاف شولتس صدراعظم آلمان، جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه، ماریو دراگی نخست‌وزیر ایتالیا، کیشیدا فومیو نخست‌وزیر ژاپن، بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا، به همراه اورسلا فن در لاین رئیس کمیسیون اروپا، شارل میشل رئیس پارلمان اتحادیه اروپا و ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو حضور داشتند.

آنها ضمن محکوم کردن تجاوز روسیه به اوکراین گفتند ولادیمیر پوتین با این کار یک بار دیگر جنگ را به قاره اروپا معرفی کرد و خود را در طرف اشتباه تاریخ قرار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سران هفت قدرت صنعتی جهان همچنین در این بیانیه گفتند به‌ طور پیوسته، سازنده، و هماهنگ با تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انرژی برای تثبیت بازار و عرضه انرژی در ارتباط خواهند بود.

اروپا به شدت به واردات انرژی از روسیه وابسته است و حمله روسیه به اوکراین بهای نفت را به شدت افزایش داده است.

سران گروه۷ همچنین تاکید کرده‌اند که آماده‌اند در صورت لزوم برای مقابله با اختلال احتمالی در روند عرضه نفت و گاز اقدام کنند.

آنها اضافه کردند که آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم اوکراین هستند، از جمله به کسانی که به دلیل وقوع جنگ شهر و خانه خود را ترک کرده و به کشورهای همسایه می‌گریزند.‎

ارتش روسیه که از چندین هفته پیش در پشت مرزهای اوکراین مستقر شده بود، در نهایت در ساعات ابتدایی روز پنجشنبه از طریق، زمین، هوا و دریا وارد خاک اوکراین شد و تهاجم همه‌جانبه‌ای را آغاز کرد.

بیشتر از جهان