ظریف: «دانشمندان زندانی را معاوضه می‌کنیم»

اشارات مقامات ایرانی به امکان مذاکره

ATTA KENARE / AFP - محمد جواد ظریف

جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز در نیویورک تلویحا به امکان گفت‌وگو با آمریکا اشاره کرد. ظریف امروز بار دیگر پس از آنکه در مصاحبه با «کریستین امان‌پور» از شرایط امکان مذاکره با رئیس جمهوری آمریکا صحبت کرده بود، بازهم با تاکید بر همان نکات گفت: «اگر ما با رئیس جمهور آمریکا گفت‌وگو کنیم، شرایط آمریکا را نخواهیم پذیرفت و از آن پیروی نمی‌کنیم». 

هم‌چنین به نقل از رادیو ملی آمریکا (ان.پی.آر) جواد ظریف گفته که جمهوری اسلامی ایران حاضر است، یک دانشمند چینی-آمریکایی زندانی در ایران را با دانشمندان ایرانی که در آمریکا زندانی است، مبادله کند.

اشاره جواد ظریف به «ژائو وانگ» استاد دانشگاه چینی-آمریکایی‌ست که دو سال قبل به اتهام جاسوسی در ایران دستگیر شد و به ده سال حبس محکوم شد. 

از سوی دیگر عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز گفت که ایران تا مادامی که آمریکا «فشار حداکثری» بر ایران را از دستور کار خارج نکند، مذاکره‌ای انجام نخواهد شد. به گفته عراقچی، «فشار حداکثری» آمریکا «مقاومت حداکثری» ایران را به دنبال خواهد داشت. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جواد ظریف و تیم وزارت خارجه ایران در روزهای آینده برنامه کاری فشرده‌ای خواهند داشت؛ وزیر خارجه ایران فردا با وزرای خارجه کشورهای «اتریش»، «گرجستان»، «کوبا» و «ژاپن» دیدار خواهد کرد و بعد از آن به فرودگاه خواهد رفت برای استقبال از حسن روحانی.

بیشتر از