انفجار معدن طلای بورکینافاسو ۶۰ کشته بر جا گذاشت

از سال ۲۰۰۹، طلا به بزرگ‌ترین صادرات بورکینافاسو تبدیل شده است

این حادثه در اثر آتش گرفتن انبار دینامیت در بازاری در نزدیکی معدن طلا رخ داد‌ـ عکس از توییتر

در پی انفجار در یک معدن طلا در روستایی در جنوب غربی بورکینافاسو، دست‌کم ۶۰ نفر جان خود را از دست دادند. به گزارش بی‌بی‌سی، به نقل از شاهدان عینی، این حادثه در اثر آتش گرفتن انبار دینامیت در بازاری در نزدیکی معدن طلا رخ داد. به گفته شاهدان عینی، شدت انفجار به حدی بود که درختان را ریشه‌کن و خانه‌ها را خراب کرد و پس از انفجار، اجساد همه‌جا پراکنده بودند.

ده‌ها نفر از مجروحان انفجار به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شدند و گمان می‌رود شماری از قربانیان زنان و کودکان باشند. مقام‌های محلی اعلام کردند که معدن طلا تا اطلاع ثانوی تعطیل است. تحقیق درباره این حادثه آغاز شده و تاکنون یک نفر بازداشت شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سانسان اوربان کامبو، یکی از مسئولان محلی، به رویترز گفت که بسیاری از کارگردان این معدن افراد آواره و فقیری‌اند که از سایر نقاط بورکینافاسو به این منطقه آمده‌اند.

بورکینافاسو یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان طلا در آفریقا است که معادن فراوان این کشور را شرکت‌های بین‌المللی اداره می‌کنند. در عین‌ حال، برخی معادل نیز بدون هیچ‌گونه نظارت و مجوزی فعال‌اند. از سال ۲۰۰۹، طلا به بزرگ‌ترین صادرات بورکینافاسو تبدیل شده و پنبه را پشت سر گذاشته است. در سال ۲۰۲۰، این کشور ۵۴ تن طلا تولید کرد که در مقایسه با ۴۵ تن در سال ۲۰۱۹، افزایشی ۲۰ درصدی داشته است.

در بسیاری از کشورهای آفریقایی، حوادث مرگباری مانند ریزش سقف اغلب در معادن غیررسمی و بدون نظارت و مجوز به‌کرات اتفاق می‌افتد. ماه گذشته نیز در غنا، در اثر برخورد کامیون حامل مواد منفجره با معدن طلا‌، انفجار مهیبی رخ داد که ۱۳ کشته به جا گذاشت.

 

بیشتر از جهان