رابطه جانسون با یک مدل سابق آمریکایی و هزینه‌های دولتی

جانسون مرتبا به آپارتمان وی در شرق لندن رفت و آمد می‌کرد

twitter/DonaldFrump

از بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، خواسته شده به اتهاماتی «مهم و جدی» پاسخ دهد. او متهم است که از اعلام برخورد بالقوه منافع بر سر دوستی نزدیک با یک مدل آمریکایی که به یک کارآفرین فناوری تبدیل شد، خودداری کرده است.

بر اساس گزارش تحقیقی ساندی تایمز، به جنیفر آرکوری، ۳۴ ساله، مجموعا ۱۲۶ هزار پوند از اموال عمومی پرداخت شد و نیز اجازه حضوردر سه ماموریت رسمی تجارت خارجی به سرپرستی جانسون داده شده بوده است.

منابع خبری به روزنامه گفتند آقای جانسون، ۵۵ ساله، منظما به آپارتمان طبقه بالای کارآفرین در شوردیچ، در شرق لندن، رفت و آمد می‌کرد.

گزارش حاکی است شرکت خانم آرکوری ۱۰ هزار پوند نقد از سازمانی که آقای جانسون به عنوان شهردار لندن در ۲۰۱۳ مسئول آن بوده، دریافت کرده است. همچنین گفته می‌شود جانسون در رویدادهای متعددی که آرکوری ترتیب می‌داد و تبلیغاتی برای شرکتش بود حضور می‌یافت.

ساندی تایمز نوشت مدل سابق همچنین هنگام پیوستن به ماموریت‌های بازرگانی خارجی به سرپرستی شهردار وقت از رفتار ویژه‌ای برخوردار می شد، به‌رغم اینکه شرکت فناوری‌اش معیارهای صلاحیت در هیچیک از سه ماموریت تجارتی را که او ظرف یک سال انجام داد رعایت نمی‌کرد.

بنا به گزارش، تصمیمات اولیه برای رد حضور شرکت او در دو سفر پس از مداخله آقای جانسون و تیم نزدیکش در دفتر شهردار لغو شد.

جانسون در آن زمان بر اساس مقررات رفتاری اداره لندن بزرگ موظف بود هر منفعت و سهم شخصی در ارتباط با وظایف عمومی را اعلام کند و برای حل مناقشات به شیوه‌ای که از منافع عامه حفاظت کند گام‌هایی بردارد. او همچنین از دادن مزایا و منافع ناروا به دوستانش ممنوع بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جان تریکت، سخنگوی حزب کارگر در امور مربوط به کابینه، گفت نخست وزیر باید پاسخ‌های کاملی به این اتهامات بدهد.

او در بیاینه‌ای گفت: «بوریس جانسون باید در پاسخ به این اتهامات مهم و بسیار جدی، گزارش کاملی درباره اقداماتش ارایه دهد. این چیزی نیست که بتواند پنهان شود. مقوله‌ای است مربوط به صداقت و درستی مردی که اینک کشور ما را هدایت می‌کند، و به نظر می‌رسد باور دارد می‌تواند دست به هر عملی بزند و گیر نیافتد».

خانم آرکوری در باره ماهیت رابطه‌اش با جانسون اظهار نظر نکرد، اما ساندی تایمز به نقل از او نوشت: «هر کمکی که شرکت‌های من دریافت کردند و هر ماموریتی که من به آن پیوستم صرفا احترام به نقش من به عنوان یک بازرگان مشروع بود».

داونینگ استریت- دفتر نخست وزیری- در واکنش به تماس ایندیپندنت از اظهار نظر خودداری کرد.

https://www.independent.co.uk/

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent