۲۰ درصد دختران و زنان جوان هدف «عورت‌نمایی سایبری» قرار می‌گیرند

از هر سه نفر، بیش از یک نفر آزار و اذیت جنسی دیده‌اند، و کنشگران معتقدند این رفتار علیه دختران و زنان باید جرم‌ شناخته شود

۱۶ درصد از دختران و زنان برای انتشار تصاویر برهنه خود تحت فشار قرار می‌گیرند‌ـ Pexels

بر پایه یک بررسی، سال گذشته بیش از یک‌پنجم دختران و زنان جوان در بریتانیا هدف «‌عورت‌نمایی سایبری» قرار گرفته‌اند.

این تحقیق با هدف نشان دادن رواج سوءاستفاده جنسی اینترنتی، از دختران ۱۳ تا ۲۱ ساله‌ای نظرسنجی کرد که از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

از هر سه نفر، بیش از یک نفر آزار و اذیت جنسی دیده‌اند، و کنشگران معتقدند این رفتار علیه دختران و زنان باید جرم‌ شناخته شود.

به گفته آنجلا سالت، مدیر اجرایی گرل گایدینگ  (Girlguiding)، موسسه خیریه مجری این پژوهش،  این نوع آزار «آثار ویرانگری» دارد.

با توجه به اینکه ۱۶ درصد از دختران و زنان برای انتشار تصاویر برهنه خود تحت فشار قرار می‌گیرند، طبق یافته‌های گرل گایدینگ، تقریبا تمام دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله‌ای که این فشارها را تجربه کردند، دچار احساسات منفی مانند افسردگی، اضطراب، خشم و ترس شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دختران دچار ناتوانی جسمی در مقایسه با آن‌هایی که ناتوانی جسمی ندارند، برای انتشار تصاویر خود فشار، زورگویی و نظرهای جنسیت‌زده‌ بیشتری را تحمل می‌کنند.

از ۱۰۰۲ دختر و زن جوان شرکت‌کننده در این نظرسنجی،  فقط ۱۵ درصد معتقدند رسانه‌های اجتماعی برای آن‌ها جای امنی است.

ایوا، ۱۱ساله، در مصاحبه با گاردین گفت در ۹ سالگی در پیام‌رسان فیس‌بوک هدف آزار و زورگویی‌ قرار گرفت و دوستان هم‌‌مدرسه‌ای‌اش او را به رابطه جنسی با پسران متهم کردند.

او گفت: «علت را نمی‌فهمیدم. واقعا از حرف‌هایشان گیج شده بودم.»

اِما، مادر ایوا، گفت وقتی پیام‌ها را دیدم «از نظر جسمی بیمار» شدم.

از وزرا خواسته شده است تا قوانین امنیت آنلاین را سختگیرانه‌تر کنند، هم‌زمان نمایندگان پارلمان‌ عضو کمیته‌های دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش از پیش‌نویس لایحه‌ انتقاد کرده‌اند که «برای مقابله با انواع محتوای غیرقانونی و آسیب‌رسان بین کاربران و موتورهای جست‌و‌جو به‌اندازه کافی صریح و محکم نیست».

سالت گفت: «دختران و زنان جوان باید بتوانند آزادانه، در امنیت و بدون ترس از اینترنت استفاده کنند. متاسفانه تحقیق ما نشان می‌دهد که هنوز راه زیادی تا تحقق این موضوع مانده است. به همین دلیل، از دولت می‌خواهیم تا اطمینان حاصل کند خشونت آنلاین علیه دختران و زنان و آثار مخرب آن را شناسایی کند  و در لایحه قانون امنیت آنلاین بگنجاند.»

نمایندگان پارلمان‌ درخواست کرده‌اند که این لایحه از طریق‌ قوانین مقدماتی یا با نظارت ارائه‌دهندگان خدمات اینترنت بر انواع محتوای آسیب‌رسان، محتواهایی را مورد توجه قرار دهد که از نظر فنی قانونی‌اند، از جمله انواع خشونت آنلاین علیه زنان و دختران مانند «برهنه کردن» زنان به کمک فناوری و هرزه‌نگاری «جعل دقیق چهره».

این هفته، در گزارشی اعلام شد عورت‌نمایی سایبری از جمله ارسال «عکس‌ آلت جنسی‌ مردانه»، ممکن است با گنجاندن در قانون جرایم جنسی مصوب‌ سال ۲۰۰۳ جرم‌ شناخته شود که به ثبت مرتکبان این عمل در فهرست مجرمان جنسی انگلستان و ولز منجر خواهد شد.

در حال حاضر، عورت‌نمایی سایبری در اسکاتلند غیرقانونی است.

© The Independent

بیشتر از جهان