شکست پرسپولیس از فولاد در سوپرجام جنجالی ایران

سوپرجام در نهایت با تک گل فولاد و قهرمانی شاگردان نکونام به پایان رسید

هر دو تیم در یک بازی خشن ده نفره شدند - ایرنا

دوشنبه ۱۸ بهمن،‌ تیم‌های پرسپولیس و فولاد خوزستان به عنوان قهرمان لیگ برتر و جام حذفی فصل گذشته، در سیرجان به مصاف هم رفتند.

به گزارش ایرنا پیش از این سرخپوشان تهرانی چهار بار به این مسابقه پا گذاشته بودند که هر چهار بار منجر به قهرمانی آنان شد تا پرافتخارترین تیم تاریخ این مسابقات باشند . اما حکایت سوپرجام امسال ایران متفاوت بود.

فولاد پس از ۱۶ سال با جواد نکونام آمده بود تا اولین قهرمانی خود را جشن بگیرد و اولین شکست پرسپولیس در این رقابت‌ها را رقم بزند.

در نیمه اول دو تیم در ابتدا جانب احتیاط را رعایت کردند. نخستین موقعیت این دیدار را شاگردان نکونام روی دروازه پرسپولیس ایجاد کردند و موسی کولیبالی در دقیقه ۱۸ روی ارسال کرنر از جناح چپ دروازه سرخ‌ها، موفق شد نخستین گل بازی را به ثمر برساند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کامیابی‌نیا در دقیقه ۳۸ روی یک ضربه ایستگاهی دروازه فولاد را باز کرد اما کمک داور این گل را آفساید اعلام کرد. نیمه نخست این دیدار با تک گل فولاد به سود شاگردان نکونام به پایان رسید.

سه دقیقه پس از آغاز نیمه دوم برخورد شدید مهاجم فولاد با حامد لک، باعث مصدومیت دو بازیکن شد و در ادامه بازی، درگیری بازیکنان دو تیم خشن‌تر شد.

پرسپولیس که برای جبران گل خورده عطش فراوانی داشت، در دقیقه ۵۴ بار دیگر دروازه فولاد ایجاد خطر کرد، اما باز هم ضربه سر عبدی راهی به دروازه نبرد.

تکل خطرناک مهدی شیری در دقیقه ۶۲ روی بازیکن فولاد، کارت زرد دوم و اخراج او از زمین را در پی داشت تا پرسپولیس ده نفره شود.

جلال حسینی در دقیقه ۷۰ پس از تعویض شدن، به دلیل اعتراض کارت قرمز گرفت، و در ادامه اعتراضات، حمید مطهری از پرسپولیس و مهدی هاشمی‌نسب از فولاد از  اخراج شدند.

حمید بوحمدان هم در دقیقه ۸۱ از زمین بازی اخراج شد تا هر دو تیم دقایق پایانی بازی را ۱۰ نفره دنبال کنند.

موقعیت دقیقه ۸۶ برای پرسپولیس باز هم راهی به دروازه نداشت و موقعیت تک به تک عالی برای مهدی عبدی از دست رفت.

این بازی در نهایت با تک گل فولاد و قهرمانی این تیم به پایان رسید.

بیشتر از فوتبال