فرانسه پدافند هوایی امارات را در برابر حملات حوثی‌ها تقویت می‌کند

آمریکا هم اعلام کرد که برای تقویت دفاع هوایی امارات، جت‌های جنگنده به این کشور خواهد فرستاد

امارات و فرانسه در دسامبر ۲۰۲۰، قرارداد فروش ۸۰ فروند جنگنده فرانسوی رافال را امضا کردند - ANGELOS TZORTZINIS / AFP

وزیر نیروهای مسلح فرانسه روز جمعه گفت که این کشور سامانه پدافند هوایی امارات متحده عربی را تقویت خواهد کرد.

به گزارش رویترز، این اقدام در پی یک رشته حملات هوایی حوثی‌های تحت‌حمایت جمهوری اسلامی ایران به ابوظبی با موشک‌های بالیستیک و پهپاد صورت می‌گیرد.

پاریس پیوندهای اقتصادی و سیاسی نزدیکی با ابوظبی دارد و یک پایگاه نظامی دائمی نیز در پایتخت امارات احداث کرده است. امارات و فرانسه در دسامبر ۲۰۲۰، قرارداد فروش ۸۰ فروند جنگنده فرانسوی رافال را امضا کردند که بزرگ‌ترین قرارداد فروش هواپیماهای نظامی تاریخ فرانسه بود.

فلورانس پارلی، وزیر نیروهای مسلح فرانسه، در توییتر نوشت: «امارات متحده عربی در ماه ژانویه قربانی حملاتی جدی علیه قلمرو خود شد. به منظور نشان دادن همبستگی خود با این کشور دوست، فرانسه تصمیم گرفته است که [از امارات] پیشتیبانی نظامی کند؛ به‌ویژه در زمینه محافظت از حریم هوایی آن در برابر تجاوز.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در دو هفته گذشته، امارات هدف حملات پهپادی و موشکی حوثی‌های یمن قرار گرفته است؛ از جمله حمله‌ای به یک پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکا که موشک‌های ضدهوایی پتریوت آمریکایی آن را دفع کردند.

خانم پارلی گفت که بر اساس توافق با ابوظبی، عملیاتی شامل سوخت‌گیری و پدافند زمین‌به‌هوا پایگاه هوایی الظفرا انجام خواهد شد.

او افزود: «عملیات هوایی در هماهنگی با نیروی هوایی امارات و به منظور شناسایی و رهگیری حملات پهپادی یا موشک‌های کروزی که امارات را هدف قرار می‌دهند، برنامه‌ریزی شده‌اند.»

اوایل این هفته، آمریکا هم اعلام کرد که برای تقویت دفاع هوایی امارات، جت‌های جنگنده به این کشور خواهد فرستاد.

بیشتر از