سومین حمله موشکی حوثی‌ها به امارات هم‌زمان با سفر رئیس جمهوری اسرائیل

پدافند هوایی امارات موشک را در ساعات نخستین بامداد رهگیری و منهدم کرد و این حمله تلفات و خسارتی نداشت

هم‌زمان با نخستین سفر رسمی اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل، به امارات متحده عربی، وزارت دفاع آن کشور اعلام کرد یک موشک بالیستیک شبه‌نظامیان حوثی یمن را رهگیری و منهدم کرده است.

این سومین حمله حوثی‌ها طی دو هفته اخیر به امارات متحده عربی بود. نخستین حمله حوثی‌ها که ۲۷ دی‌ماه با موشک و پهپاد انجام شد، سه کشته و شش مجروح برجای گذاشت؛ اما در دو حمله بعدی که هر یک با فاصله یک هفته از قبلی انجام شد، پدافند هوایی امارات موشک‌ها را رهگیری و منهدم کرد و منجربه خسارت یا صدمه جانی در امارات متحده عربی نشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت دفاع امارات متحده عربی بامداد روز دوشنبه، ۱۱ بهمن‌ماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این حمله تلفات جانی نداشت و قطعات موشک بالیستیک در خارج از مناطق پرجمعیت سقوط کرد.»   

در ادامه این بیانیه آمده است: «نیروهای پدافند هوایی امارات متحده عربی و فرماندهی ائتلاف پس از شناسایی موقعیت مکانی محل سکوی پرتاب موشک در یمن، موفق شدند آن را منهدم کنند.»

وزارت دفاع امارات همچنین ضمن انتشار ویدیویی از عملیات انهدام سکوی پرتاب موشک، در توئیتی اعلام کرد که پدافند هوایی موشک بالیستیک ارسال‌شده به‌سمت آن کشور را ۲۰ دقیقه پس از نیمه‌شب دوشنبه رهگیری و منهدم کرده و نیم ساعت بعد از آن، یعنی ۵۰ دقیقه پس از بامداد نیز موفق به انهدام سکوی پرتاب موشک در استان جوف در شمال یمن شده است.

این وزارتخانه در بیانیه خود، ضمن تاکید بر «آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه تهدید»، افزود که «تمام اقدام‌های لازم را برای محافظت از امارات در برابر هرگونه حمله انجام خواهد داد».

ساعتی پس از آن، اداره کل هوانوردی غیرنظامی امارات، تنظیم‌کننده سفرهای هوایی در آن کشور، نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رهگیری و انهدام موشک بالیستیک گروه تروریستی حوثی‌ها بر پروازها و فرودگاه‌های آن کشور تاثیری نداشته و «تردد هوایی عادی است و همه پروازها طبق معمول انجام می‌شود».

سومین حمله حوثی‌ها به امارات متحده عربی هم‌زمان با سفر تاریخی اسحاق هرتزوگ به این کشور، به‌عنوان نخستین سفر رسمی رییس جمهوری اسرائیل به امارات انجام شد.

سخنگوی رییس‌جمهوری اسرائیل اعلام کرد که هرتزوگ با وجود این حمله، برنامه سفر خود در امارات متحده عربی را ادامه خواهد داد.

ایالات متحده نیز روز دوشنبه این حمله حوثی‌ها به امارات متحده عربی را محکوم کرد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: «ما حمله موشکی اخیر حوثی‌ها به ابوظبی را محکوم می‌کنیم.»

او افزود: «درحالی‌که رئیس‌ جمهوری اسرائیل برای ایجاد پل‌های ارتباطی و ارتقای ثبات در سراسر منطقه از امارات متحده عربی بازدید می‌کند، حوثی‌ها به حملاتی که غیرنظامیان را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهند.»