سفر هیئت امنیتی اسرائیل به امارات در پی حملات حوثی‌ها

اسرائیلی‌ها گفته‌اند که مهم‌ترین تدابیر دفاعی برای کشورهای حوزه خلیج فارس سامانه هشدار و شناسایی موشک است

سفر رئیس‌جمهوری اسرائیل به امارات در ۳۱ ژانویه- Amos Ben-Gershom/Government Press Office (GPO)/Handout via REUTERS

رسانه‌های اسرائیل می‌گویند یک هیئت امنیتی آن کشور هفته گذشته به امارات متحده عربی اعزام شده تا درباره تقویت توان دفاعی این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس در برابر حملات حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کند.

شبکه تلویزیونی آی۲۴ روز پنجشنبه به نقل از پایگاه خبری والا گزارش داد که  این هیئت اسرائیلی به دنبال حملات پهپادی و موشکی هفدهم ژانویه حوثی‌ها به ابوظبی که سه کشته و شش زخمی برجا گذاشت، به امارات سفر کرده است؛ حملاتی که بعد از این تاریخ هم ادامه پیدا کرد؛ از جمله هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهوری اسرائیل به امارات در ۳۱ ژانویه که پدافند هوایی امارات موشک بالیستیک پرتاب شده شبه‌نظامیان شیعه حوثی را رهگیری و منهدم کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

امارات متحده عربی و اسرائیل در سال ۲۰۲۰ برای عادی‌سازی روابط با یکدیگر توافق کردند. مقام‌های دو کشور سپس، با سفر به کشور طرف مقابل، برای گسترش روابط در حوزه‌های مختلف گفت‌وگو کردند.

تهدیدهای هسته‌ای و موشکی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به نزدیکی کشورهای عرب منطقه به اسرائیل منجر شده است. بیشتر این کشورها با اسرائیل رابطه نداشتند؛ با این حال ایران دشمن اصلی اسرائیل محسوب می‌شود.

در پی حمله آخر ژانویه، نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در نامه‌ای به شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، نوشت که اسرائیل برای ارائه کمک‌های امنیتی و اطلاعاتی به امارات برای دفاع از شهروندان خود در برابر حملات آتی آماده ست.

اسرائیلی‌ها گفته‌اند که مهم‌ترین تدابیر دفاعی برای کشورهای حوزه خلیج فارس سامانه هشدار و شناسایی موشک است؛ با این حال اسرائیل به انتقال آخرین فناوری‌ها به این کشورها که ممکن است امنیت خودش را تهدید کند، تمایلی ندارد.

بیشتر از جهان